Auto wizualnie prezentuje się doskonale na tle konkurencji takiej jak VW Golf czy Opel Astra. Świetnie się prowadzi, ale silnik 115 KM jest stanowczo za słaby na trasę.
Wrażenia
2,0
Silnik
1.6 115 KM po mieście od biedy da rade, ale na trasie to tragedia - trzeba go wysoko kręcić żeby w ogóle jechał.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo łatwo i przyjemnie.
5,0
Układ jezdny
Auto świetnie trzyma się drogi - z tego słyną Focusy.
Komfort
4,0
Widoczność
W hatchbacku trochę słabo z widocznością na tył, ale auto nie jest na tyle długie żeby mieć problemy np z parkowaniem tyłem.
3,0
Ergonomia
Wnętrze wykonane w 80% z plastiku potwornie kiepskiej jakości - nieprzyjemne w dotyku i dla wzroku. Duży minus na tle konkurencji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duży plus dla ogrzewanej przedniej szyby.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca powyżej 190 cm nie będzie mógł w pełni wygodnie prowadzić auta, a o siedzeniu na tylnej kanapie może zapomnieć - nie znajdzie tam miejsca na nogi, a głową zahaczy o sufit. Fotele tak jak w każdym fordzie - czyli komfortem przypominają drewniane stołki.
4,0
Wyciszenie
Silnik benzynowy jest cichy. Kręcąc go na wysokie obroty wydaje przyjemny dla ucha dźwięk - niestety nie idą za tym dobre osiągi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto odwiedza warsztat tylko w ramach obowiązkowych przeglądów, gdyż nie ma nim żadnego problemu. Na jednym pełnym baku można przejechać ok 650 km - nie wynika to jednak z dużego spalania, ale z małej pojemności zbiornika paliwa.
4,0
Stosunek jakość/cena
Materiały wykończenia wnętrza powinny być lepszej jakości, bo niektóre z nich są fatalne. Duża ilość aut poflotowych czyni że te auta są tanie na rynku wtórnym.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kuna przegryzła przewody układu chłodzenia i silnik się zagotował, ale to nie wina samochodu tylko tego futrzaka.
Przepalony silnik przednich wycieraczek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic a nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
[l/100km]