Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Hatchback 5d

edek, 11 lat temu
Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 55 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z samochodu, przed zakupem testowałem golfa, toyotę auris, corollę i lancera ale odpadli w przedbiegach z różnych przyczyn, prowadzenie focusa to poezja, ten samochód jest przyklejony do jezdni, nieraz przy gorszych warunkach drogowych, nikt nie jest w stanie mnie wyprzedzić jadąc nawet lepszymi wozami, tak sie czuje pewnie za kierownicą, poza tym cena 70.000 zł za nowy sobrze wyposażony pojazd nie jest jakoś bardzo duża.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest elastyczniejszy niż wersja 100KM, te dodatkowe 15 KM robi różnicę, poza tym mniej pali. Jest trochę głośny ale mata wygłuszająca, obudowa silnika od spodu oraz wygłuszenie bagażnika zrobiło swoje, jest znacznie lepiej.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bez zarzuty poza lekkim haczeniem 3 czasem
5,0
Układ jezdny
Focus wyznacza standardy, werja Gold X ze sportowym zawieszeniem i fotelami jest boska, pokonywanie zakrętów to bajka, każdy odstaje...
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko ok, mam czujniki parkowania tył więc bez problemów, choć nie są niezbędne.
4,0
Ergonomia
Nie ma sie do czego przyczepić, trójramienna skórzana kierownica, przy niej wszystkie przyciski, podłokienik, także jest dobrze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód bardzo szybko nabiera swojej temperatury, po paru chwilach jest cieplutko, klimatronic także swoje robi, trochę odczuwalny spadek mocy auta po jego włączeniu, podgrzewana przednia szyba też sie czasem przydaje
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak to w kompakcie, z przodu b.dobrze, z tyły nieco gorzej ale wystarczająco, jeżdżę zazwyczaj w 3 osoby wiec nie ma problemów, bagażnik wystarczający 396 l.
3,0
Wyciszenie
Jak kupowałem nowy pojazd z salonu to od razu zamówiłem wygłuszenie maski, obudowę silnika, wygłuszenie bagażnika we własnym zakresie, teraz jest b.dobrze. Silnik bez tego jest głośniejszy od wersji 100 km.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Obecny mój styl jazdy (teraz jeżdżę z dzieckiem) to super sprawa można przejechać 100km ze spalaniem 5,8 l bez specjalnego napinania się. Trasa którą jeądż ma akurat 100 km z czego 50km jest w mieście a drugie po trasie więc 50/50. Po samej trasie mogę zejść do spalania rzędu 5,2-5,5 ale to już tzw ecodriving.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wydaje się że za 70tys. nic nowego lepszego nie byłem w stanie kupić
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje, pojazd sprawny 100%
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje, pojazd sprawy 100%

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
8,3
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus II Hatchback 5d