Silnik bardziej zrywny od zwykłego 1,6. Powyżej 3 tys obrotów bardzo ładnie ciągnie. Szkoda tylko że Ford z dwóch koł zmiennych faz wygenerował tylko dodatkowe 15 koni mechanicznych.
4,0
Skrzynia biegów
Jak zwykle w Focusie wsteczny lubi przyhaczyć.
5,0
Układ jezdny
Jak zawsze świetnie - pewne prowadzenie i dobre wybieranie nierówności - wydaje mi się że jest bardziej twardo w porównaniu z poprzednią generacją.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajnie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca w środku w obu rzędach. Fajny duży bagażnik - chyba jeden z największych w swej klasie
3,0
Wyciszenie
Silnik jest głośny - kwestia przyzwyczajenia - ja lubię ten dźwięk. Przy prędkościach autostradowych jest głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie trochę większe niż 1,6(100 koni). W mieście(Wrocław) 10-11 litrów LPG(lato-jesień). W trasie przy jeździe bez oszczędzania z włączoną klimą około 8,5 LPG. Można spokojnie zejść niżej.
Przy prędkoścciach 150-160 km/h łyka około 9,5.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Głównie eksploatacja.
Ponadto padła półośprawa długa(oba przeguby miały dość) - zamiennik około 400zł.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek brak i niech tak pozostanie.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
[l/100km]