Zawieszenie
: Samochód jedzie jak po szynach. Bardzo dobry, czułu i precyzyjny układ kierowniczy. Dynamiczny i w miarę oszczędny silnik 1.6 115 KM
5,0
Całokształt
Przestronny, wygodny, fakt faktem niezbyt cichy, ale dający duża frajdę z jazdy, tak oceniam mojego Focusa.
Wrażenia
5,0
Silnik
115 KM mocy i 155 Nm momentu obrotowego wydaje się niedużo, zwłaszcza na samochód ważący ponad 1250 kg, ale wierzcie mi że to bardzo dynamiczna jednostka, która w zupełności wystarczy do znacznie więcej niż tylko sprawnej jazdy. Powyżej 3500 obr./min. auto dostaje wyraźnego \"kopa\" i rwie ostro do przodu, co nie znaczy że na niższych obrotach jest mułowate, bo to nieprawda. Ogólnie jak na silnik 1.6 to rewelacyjnie. Do jazdy samemu lub we dwoje optymalny.
4,0
Skrzynia biegów
Gdyby nie haczący wsteczny to byłoby 5, bo pozostałe przełożenia wchodzą wręcz intuicyjnie. Trochę brakuje 6-go biegu, ale w zamian otrzymujemy dużą dynamikę na 5-tym biegu, bo przy 100 km/h jest ok. 3000 obr./ min., a przy 140 km/h 4100 obr./min.
1 - do ok. 50 km/h, 2 - do ok. 90 km/h, 3 - do ok. 130 km/h, 4 - do ok. 155 km/h
5,0
Układ jezdny
Ford Focus i tyle w tym temacie. Wielowahacz z tyłu robi swoje! Auto jest wręcz przyklejone do jezdni i skręca dokładnie tam gdzie każe mu kierowca. Polecam wybrać się na krętą, górską drogę i tam sprawdzić Focusa. To bardzo miłe uczucie, gdy wszyscy \"mistrzowie prostych\" nagle panikują a ty bez strachu jedziesz dalej i oglądasz ich jak zostają daleko w tyle za tobą :) Układ jezdny na 5, świetnie zestrojone zawieszenie. Auto nie przechyla się na boki, nie ma uczucia podsterowności, wszystko pod kontrolą.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki ok, ale do tyłu słabo, przynajmniej w wersji hatchback, do tego nie pomagają małe lusterka boczne. Trzeba troszkę pojeździć, żeby się przyzwyczaić albo zainwestować w czujniki parkowania, zwłaszcza zimą.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręka, przy kole kierownicy. Obsługa wręcz intuicyjna. Minuta i już wiesz wszystko, gdzie co jest.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno nawiewy, jak i klimatyzacja działają bardzo dobrze i nie ma się do czego przyczepić. Ogromny plus za podgrzewaną przednią szybę! Nic nie paruje, nie zamarza. Naprawdę warto dopłacić i ją mieć, bo gwarantuje idealną widoczność, a tym samym większe poczucie bezpieczeństwa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze, a z tyłu osoby do 175 cm wzrostu również nie narzekały. Ogólnie Focus to jeden z większych samochodów w tej klasie, więc pod tym względem nie powinno być żadnych problemów.
4,0
Wyciszenie
Jak na tlę klasę samochodu jest dobrze, ale z pewnością nie rewelacyjne bo np. Astra III 1.6 jest cichsza. Komfortowo podróżuje się z prędkością do 150 km/h, potem robi się coraz głośniej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ameryki nie odkryję, mówiąc że wszystko zależy od stylu jazdy. Ja lubię dynamiczną jazdę i uważam, że po to jest skrzynia 5-biegowa by z niej korzystać, a nie jechać na 5-tce 50 km/h, choć silnik jest na tyle elastyczny, że od 70 km/h spokojnie można na tym biegu żwawo jechać.
Przeważnie zmieniam bieg na wyższy przy ok. 3500 obr./min., wtedy po zmianie jest 2200 obr./min., choć zaznaczam że lubię często przycisnąć. Przy takim stylu jazdy spalanie (bez włączonej klimy) wygląda tak:
Miasto - to ok. 9 - 9,5 l, ale przy staniu w korkach i na światłach co 200m może być nawet 10,5 - 11 l/100 km, ale czemu tu się dziwić... samochód najwięcej pali przy jeździe na 1 i 2 biegu.
Autostrada - trzymając równo ok. 150 km/h wyjdzie 8.5 l/100 km (4.500 obr./min.)
Poza miastem - ok. 6.5 - 7 l/100 km
Srednia z 500 km z czego 200 km autostradą, 250 km poza miastem a 50 km w mieście - 7.6 l/ 100 km
Moim zdaniem, jak na dynamiczną jazdę w końcu niemałych autem to spalanie jest naprawdę dobre, a w trasie wręcz bardzo dobre.
Na pewno nie kupiłbym diesla dla tych 2-litrów mniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowy samochód nie ukrywam, że jest bardzo drogi, ale mając do wydania ok. 35.000 zl możemy dostać 3-letniego Focusa z bardzo bogatym wyposażeniem (wersja Platinum lub Ghia). W tej cenie naprawdę warto!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam go dopiero 2,5 miesiąca więc za krótko by coś ocenić. Nic się nie zepsuło, przejechałem 3000 km
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j/w
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
[l/100km]