Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Hatchback 5d

Asmo, 14 lat temu
Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
3,46
15% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Srodek samochodu-ergonomia. Kierowca ma wszystko w zasiegu reki.
4,0
Całokształt
Ogolnie dobrze. Jakbym wybieral to wersje Golden-X. Srodek bardzo przyjazny dla kierowcy. Samochod informuje o wszystkim kierowce. Ergonomia na bardzo wysokim poziomie. Szwankuje jednak wyciszenie silnika powyzej 100km/h, brak kieszen w tylnych drzwiach oraz miejsc na napoje z tylu. Dziwna polityka forda - niby daja cos w pakiecie ale nie wszystko. Brakuje np elektrycznych szyb z tylu - doplata 1000 zl oraz czujnikow cofania nastepne 1000 zl. I mogli by zmienic radio aby bylo z MP3 - tutaj to u wiekszosci producentow juz stanard.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dostalem samochod na 3 dni do testowania. Jesli chodzi o kultur pracy to nie zachwyca. Spalanie po miescie 9,5 - do 10,5 l. Jezeli wyjezdzamy samochodem poza miasto powyzej predkosci 100km/h silnik staje sie niesamowicie glosny. Powiem szczeze jest to bardzo duzy minu stego silnika. Spalanie na trasie przy klimatyzacji ok 8,9 - 9,3 l/kmPrzez 3 dni jazda odbywala sie w cyklu mieszanym i spalanie wynosilo ok 9,3 litra na 100 km. Ogolnie nie jest zle jednakze przy dluzszych trasach niestety halas daje sie we znaki - meczocy. W miescie lub na trasie przy podjazdach pod gore niestety naley redukowac bieg i to badzo powaznie.
3,0
Skrzynia biegów
Tutaj tez nie ma rewelacji. Jest dobrze ale niestety czasami ciezko wchodzi 4 bieg. Bieg wsteczny mimo ze wydaje sie ze jest dobrze \"wbity\" - okazuje sie ze nie mozna cofnac - silnik wyje. Ale to moze wada tego ezemplaza.
5,0
Układ jezdny
Tutaj jest doskonale! W czasie deszczu - obfitego (zaczela sie powodz) na zakretach na drodze ekspresowej przy predkosci 120 km samochod trzyma sie drogi jak przyklejony. Zawieszenie w wersji Golden - X troche twarde ale mozna sie szybko do niego przyzwyczajic. Gdyby tylko drogi w miastach byly lepsze!
Komfort
3,0
Widoczność
Przod doskonale, boki takze jednakze tyl to jest masakra - dobrze ze byly czujniki cofania. Wedlug mnie zle ustawiona szyba tylnia.
4,0
Ergonomia
Tutaj ford sie bardzo postaral. Wszystko na swoim miejscu. Srodek forda mozna od razu polubic. Wskazniki czytelne i bardzo ladne. W wersji Golden-X komputer ktory pokazuje prawie wszysko. Samochod w srodku bardzo przyjemny dla kierowcy i pasazera. Brakuje jednak z tylu kieszeni w drzwiach oraz miejsca na napoje. Z przodu brak w radiu odtwarzacza MP3. Jest gniazdo aux ale jesli ktos posiada MP3 na CD nie odtworzy ich. Radio gra przyzwoicie. Przeszkadza jednak sterowanie radiem z kolumny kierownicy. Przy moim wzroscie 176 cm i optymalnym dla mnie ustawieniu kierownicy i siedzenia czasami w czsie jazdy zawadzalem o to sterowanie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Egzemplarz posiadal klimatyzacje 2 strefowa. Ogolnie bardzo dobrze dziala nawiew i wentylacja. Bardzo duzy plus za podgrzewana szybe z przodu. Nie testowalem samochodu w zimie ale od znajomych slyszalem ze jest rewelacyjna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy wzroscie 180 cm kierowcy i pasazera z przodu duzo miejsca. Z tylu rowniez dobrze. Bagaznik rowniez pojemny.
3,0
Wyciszenie
Jesli chodzi o wyciszenie to tak jak pisalem wyzej. Do predkosci 100 km jest bardzo dobrze jednakze powyzej 100 km jes masakra.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moglo byc lepiej miasto 9,5 - do 10,5 trasa 8,9 - 9,3 l jednakze bylo to przy wlaczonej klimatyzacji. Moze warto poczekac na silniki benzynowe z turbo - mja byc dostepne pod koniec 2010 roku.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jesli chodzi o jakosc/cena - samochod klasy sredniej (a dosyc duzo kosztuje) kazuja sobie do wszystkiego doplacac. (szyby z tylu, czujniki cofania). Wersja benzynowa nie posiada hamulcow tarczowych z tylu, a wercja z dieslem juz ma.!!! Dziwne.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj sie nie wypowiadam. Samochod do testowania przez 3 dni.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyzej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
8,3
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus II Hatchback 5d