Zawieszenie
: Jest na tyle twarde że bardzo pewnie się prowadzi w zakrętach i sprawia frajdę z jazdy.
5,0
Całokształt
Pomimo tych usterek jesteśmy z niego bardzo zadowoleni. Samochód ma dobre wyposażenie i wygląda efektownie. Każde auto ma jakieś wady. W tym po prostu one tak bardzo nie przeszkadzają.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc Silnika jest Całkowicie wystarczająca na wyjazd na Trasę i nie ma strachu przy wyprzedzaniu. Auto cały czas ma zapas mocy wystarczającej do wyprzedzania.
4,0
Skrzynia biegów
5 Biegów to trochę za mało, bardzo brakuje tego 6 biegu na trasie przy 100-120 km/h.
Wsteczny często haczy. Czasami trzeba 2-3 razy próbować żeby się udało. Jednak podczas jazdy biegi wchodzą precyzyjnie więc zasłużone 4 gwiazdki.
4,0
Układ jezdny
Precyzyjny układ jezdny z w miarę twardym zawieszeniem. Wielka frajda jechać tym samochodem po krętej drodze. Prowadzi się pewnie i zdecydowanie.
Ocenę obniżają hamulce bębnowe z tyłu co powiewa trochę tandetą oraz słaby ręczny. Złapanie poślizgu zimą na parkingu nie było zbytnio możliwe niestety.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu i na boki bardzo dobrze. Ogromne lusterka boczne to też plus. Troszkę mała szyba z tyłu (Wersja Hatchback) no ale jak się chce mieć taką stylistykę nadwozia to coś za coś. Chociaż i tak nie jest źle. Sporo pomagają czujniki parkowania z tyłu.
4,0
Ergonomia
Nie ma co narzekać jednak przy Stilo jest dość mało Schowków. Jeden średniej wielkości w desce rozdzielczej i 2 kieszenie w przednich drzwiach jak na dzisiejsze czasy to niewiele. Ah no i w Podłokietniku schowek na jakieś monety albo inne drobiazgi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwu Strefowa Klima i Szybkie Ogrzewanie szyb Zimą działają wspaniale (H1) szybko dmucha zimnym i ciepłym powietrzem. Nic do zarzucenia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca nie zabraknie. Najbardziej mnie zaskoczyła ilość miejsca nad głową. Mam 176 cm wzrostu i myślę że Spokojnie osoba mająca 196 może siedzieć z tyłu wygodnie. Auto z zewnątrz nie wydaje się aż tak wysokie a w środku jest dużo miejsca. Dobrze wyprofilowane fotele przednie (Miejsce na Kolana) również ułatwiają sprawę.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze do 100-120 km/h. Potem już silnik słychać kiedy ma większe obroty.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie przy szybszej jeździe na trasie ok 8l /100km i przy normalnej jeździe po mieście.
Jak na taki silnik jest dość ekonomiczny.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę poza Fiatem Stilo auto jest bezkonkurencyjne. Za taką cenę nie ma raczej sensownych alternatyw. Za 30.000 można kupić świeże autko z dobrym wyposażeniem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Padły styki od klapy bagażnika i były problemy z zamykaniem go oraz czasami troszkę wariuje czujnik parkowania umieszczony po lewej stronie samochodu (Głównie zimą).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz padła sonda lambda (800 zł w ASO Forda) i raz Auto jechało na Lawecie bo nie było kompletnie w stanie odpalić. Okazało się że to była wina popalonych bezpieczników od odpalania samochodu przez kable zimą. Naprawa - 350 zł.
Myślę iż kupując auto używane takie rzeczy mogą się pojawić na początku (Pierwszy Rok), Myślę że już teraz będzie działał dobrze.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
[l/100km]