Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Hatchback 5d

Szymen, 16 lat temu
Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 21 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zdecydowanie cały układ jezdny. Samochód stworzony do jazdy po krętych drogach.
3,0
Całokształt
Samochód godny polecenia. Bardzo przestronny i wygody, idealny do poruszania się po mieście i na niedługich trasach. Dzięki doskonałemu zawieszeniu i dość mocnemu silnikowi daje sporo przyjemności z jazdy. Trochę hałaśliwy ale ostatecznie można mu to wybaczyć gdyż na krótką metę jest to hałas nawet przyjemny ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Wrażenia z jazdy, jakby pod maską pracował 1.8. W prawdzie demon szybkości to to nie jest ale też żółwiem go nazwać nie można,jak na tę pojemność sprawuje się doskonale. Szczególnie jeśli wkręcimy go powyżej 3 tys. obr. to przyspieszenie może zadziwić. Elastyczność na dobrym poziomie, aby sprawnie wyprzedzać nie trzeba zbytnio mieszać drążkiem zmiany biegów, chyba że chcemy to zrobić naprawdę szybko.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów dosyć precyzyjna, biegi wchodzą gładko, sprzęgło nie szarpie. Przy dynamicznej zmianie biegów, trójka może zahaczyć a szkoda bo jest to bardzo dynamiczny bieg. Od czasu do czasu miewam również problem z wrzuceniem wstecznego biegu (odwieczna bolączka Fordów), ale wystarczy wtedy ponownie wcisnąć sprzęgło i bieg wskakuje z małym chrzęstem. Na trasie wydaje mi się że brakuje mu szóstki. Poza tym ok.
5,0
Układ jezdny
Najmocniejszy punkt tego samochodu. Zawieszenie to idealny kompromis pomiędzy komfortem i dynamiką. W zakrętach zachowuje się jakby jechał po szynach, niezależnie od prędkości a przy tym fajnie wybiera nierówności. Siła wspomagania kierownicy dobrana według mnie idealnie (lekko ale nie za lekko). Hamulce są wręcz zabójcze! Potrzeba się chwilę z nimi oswoić aby nie zrobić sobie krzywdy :)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki bardzo dobra, natomiast do tyłu jak to w hatchbacku już trochę gorsza ale i tu nie jest źle gdyż wszystko widać w lusterkach. Przydałby się czujnik parkowania jednak nie jest on niezbędny.
4,0
Ergonomia
W wersji platinum x, schowków jest dostatecznie dużo. Schowek od strony pasażera jakby trochę za wąski ale za to bardzo głęboki, Dodatkowo przydatne schowki pod i w podłokietniku, dwa schowki na napoje oraz schowki w drzwiach do których do których dostęp w czasie jazdy jest niestety bardzo ograniczony przez ich dziwne kształt i umiejscowienie. Obsługa radia zarówno z centralnej konsoli jak i przy kierownicy bardzo wygodna i intuicyjna. Spasowanie materiałów we wnętrzu dosyć dobre jednakże ich jakość jest przeciętna (czasem coś lubi zatrzeszczeć).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jest bardzo wydajna, problem zaparowanych szyb praktycznie nie istnieje. Podgrzewane szyby świetnie spełniają swoje zadanie w zimie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni w środku jest mnóstwo, bez problemu można się wyciągnąć w fotelu bez obaw że zabraknie miejsca paseżerom z tyłu. Pozycja za kierownicą bardzo wygodna, pełna regulacja fotela i kolumny kierownicy. Fotele zapewniają bardzo dobre trzymanie boczne. Pojemność bagażnika jest jedną z najwyższych w klasie a w razie czego można ją łatwo powiększyć składając tylną kanapę w efekcie otrzymując prawie płaską powierzchnię.
3,0
Wyciszenie
Najsłabszy punkt samochodu. Wyciszenie jest raczej przeciętne, szczególnie jeśli chcemy się poruszać trochę szybciej. Poniżej 3 tys. obr. jest dobrze ale na długich trasach przy predkości powyżej 100 km/h hałas może trochę przeszkadzać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie dosyć spore, ale przez wgląd na osiągi silnika można mu to wybaczyć. Spalanie które deklaruje producent można włożyć między bajki, chyba że jeździ się z prędkościami: miasto 40, trasa 70 przy jak najniższych obrotach.
4,0
Stosunek jakość/cena
W prawdzie materiały we wnętrzu mogły by być lepszej jakości (nie licząc aluminiowych klamek rodem z Maybacha ;)) ale za te pieniądze, na pewno nic lepszego nie dostaniemy. A już na pewno nic co by lepiej jeździło. A poza tym to jest FORD i nawet nieprzyzwoicie byłoby nie wepchać nieco tandetnego plastiku :).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory brak jakichkolwiek usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
J/w

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus II Hatchback 5d