Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Hatchback 5d

Paweł S., 9 lat temu
Silnik 1.6 Duratec 100KM 74kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 131 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : To długo szukany i krótko wyczekiwany samochód, kupiony u dealera i użytkowany do dziś. Żona nie wiem, czy kiedykolwiek pozwoli mi go sprzedać... Jak każde auto, kiedyś się nudzi. Ale póki co nic nie dzieje się, leję paliwo i jadę :)
4,0
Całokształt
Muszę przyznać, że na tle mojego poprzedniego samochodu, Focus jest naprawdę udanym samochodem. Nie wymieniam notorycznie żarówek od świateł mijania i pozycyjnych przednich jak to miało miejsce w Peugeocie (w ciągu 3,5 roku eksploatacji Peugeota wymieniłem 28 żarówek H7). Silnik 1,6 16v (101KM) nie jest może demonem prędkości, ale 11,9 s. do setki jest wg mnie wartością nie najgorszą. Spalanie mogłoby być mniejsze, ale jak na silnik wolnossący, który pracuje głównie w mieście wartość średnia na poziomie 8,5l/100km z ciągle włączoną klimą jest akceptowalna. Gdyby skrzynia biegów miała 6, a nie 5 przełożeń, spalanie mogłoby na pewno spaść o jakiś literek na setkę. Fotele bardzo wygodne (GoldX), chociaż Hiszpanie zamawiając tapicerkę, mogli sobie darować gumowe paski, które zimą są perfidnie zimne, a latem perfidnie gorące - ale to niuans. Generalnie są wygodne, dobrze trzymające na zakrętach. Pełna regulacja foteli i kierownicy w dwóch płaszczyznach pozwalają na zajęcie optymalne a zarazem wygodnej pozycji za kierownicą. Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna - świetna. Dodatkowym atutem, szczególnie w mroźne poranki jest elektrycznie podgrzewana przednia szyba. Za to FORD ma u mnie wielkiego plusa! Samochód spełnia rolę kompaktowego auta rodzinnego dla 2 dorosłych, dziecka oraz psa. Chociaż bagażnika (385 litrów) czasem brakuje. Samochód mi nie rdzewieje. Nie mam z nim kłopotów. Naprawdę gorąco polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Poza jednostkowym przypadkiem, gdy przycięła mi się przepustnica i samochód wpadł w tryb awaryjny oraz przymusową wymianą akumulatora po 3 latach eksploatacji z silnikiem ABSOLUTNIE nic nie dzieje. Może dlatego, że to jeden z ostatnich 40 sztuk, jakie były wyprodukowane w tej wersji (MK2FL).
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestrojona, choć brakuje 6 biegu. Czasem haczy wsteczny, ale to chyba nic specjalnego. Odpuszczam sprzęgło, wciskam ponownie i mogę "zapiąć" wsteczny.
5,0
Układ jezdny
Mam kiepski dojazd do pracy, więc po 120000 km musiałem wymienić 4 amortyzatory (2 pociekły), 2 drążki kierownicze, sworzeń w przednim, lewym kole oraz "zreaktywować" maglownicę. Tylny wielowahacz jest w bardzo dobrej kondycji. Mechanicy uważają go za wzór :).
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność praktycznie bez zarzutu. Początkowo miałem problem z parkowaniem tyłem. Mocno ścięta klapa bagażnika nieco utrudnia manewry - ale do tego można się przyzwyczaić. Poza tym w samochodzie są zamontowane duże lusterka.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest poukładane i łatwe do znalezienia. Można przyczepić się jedynie do wyłączania ESP z pozycji komputera pokładowego. Menu jest w miarę czytelne. W dolnej części deski rozdzielczej mogły być zastosowane bardziej miękkie plastiki. Te które są na dolnej części drzwi momentami pozostawiają wiele do życzenia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klimatyzacja jest fantastyczna. Można ustawić temperaturę inną dla siebie inną dla pasażera. Różnica w temperaturze może wynosić nawet 4 stopnie Celsjusza. Odczuwa się różnicę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy i pasażera z przodu jest naprawdę duża. Z tyłu pasażerowie też nie powinni się żalić. Miejsca jest sporo. Na pewno więcej niż w Focusie MK3.
4,0
Wyciszenie
W miarę głośno. Szczególnie powyżej 90km/h. Przy niższych prędkościach nie jest tragicznie. Mata wygłuszająca silnika daje dużo :).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie są drogie. Serwis (nawet ASO) również.
5,0
Stosunek jakość/cena
W 2011 roku za cenę 52000 zł nie znalazłem lepiej wyposażonego samochodu, który miałby skórzaną kierownicę, czujnik deszczu, dwustrefową klimatyzację automatyczną, super trzymające fotele itp.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza eksploatacyjnymi kwestiami - bez zarzutu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie odnotowałem żadnych.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
8,2
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus II Hatchback 5d