Przeniesienie napędu
: awaria pompy wspomagania układu kierowniczego
Silnik
: cewka zapłonowa
3,0
Całokształt
samochód przeciętny, nie porywa, ani nie sprawia jakiś większych problemów
Wrażenia
3,0
Silnik
jeśli ktoś traktuje auto do przemieszczania się z punktu a do punktu b to ten silnik mu w zupełności wystarczy, jednak jak dla mnie jest zbyt słaby, szczególnie widać to na dłuższych trasach. no i jest zbyt głośny. nie jest też specjalnie oszczędny, dla porównania vectra b z podobnym silnikiem paliła mniej.
4,0
Skrzynia biegów
tutaj nie mam zastrzeżeń
4,0
Układ jezdny
to chyba najlepszy punkt w focusie mk2. dałbym 5 gwiazdek gdyby zawieszenie było nieco bardziej komfortowe i cichsze. w astrze III gtc ta sztuka udała się inżynierom
Komfort
3,0
Widoczność
to chyba najbardziej irytująca wada w tym aucie. jest po prostu słabo wygłuszony (zawieszenie, silnik, szumy powietrza). po przesiadce z cichej vectry do tej pory nie mogę się przyzwyczaić
4,0
Ergonomia
tutaj też nie mam większych zastrzeżeń, obsługa jest intuicyjna i rzeczowa
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
jest dobrze, w miarę szybko się nagrzewa, dobrze rozmieszczone dysze nawiewów
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na ten segment to powyżej przeciętnej
2,0
Wyciszenie
jak już pisałem powyżej to największa wada tego auta, dlatego chcę go sprzedać. może przesadzam, ale mam fioła na punkcie ciszy w samochodzie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nie jest źle, ale dobrze też. ceny części zamiennych wcale nie są takie niskie jak mogłoby się wydawać
4,0
Stosunek jakość/cena
cena adekwatna do jakości
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
do tej pory miałem następujące usterki: problemy z elektryką (tzw. zimne luty,koszt naprawy 50zł), awaria czujnika wspomagania układu kierowniczego, w końcu wymiana całej pompy wspomagania (nie taniej!), awaria cewki zapłonu
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
najdroższa była wymiana pompy wspomagania układu
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 100KM 74kW
[l/100km]