Gdy samochód skończył 7 lat pojawiła się pierwsza poważna awaria, od tego czasu minął rok i pojawiły się dwie kolejne. Moim zdaniem to całkiem nieźle, niestety nic nie trwa wiecznie i upływ czasu widać wzroście awaryjności.
Wrażenia
4,0
Silnik
Brakuje mu "kopnięcia" ale przy moim spokojnym stylu jazdy wystarczy. Dynamika podczas wyprzedzania w mojej ocenie zadowalająca. Co prawda przesiadłem się na Forda z "malucha" więc skala porównawcza w moim przypadku jest trochę zachwiana. Od miesiąca jeżdżę na LPG, nie widzę różnicy w dynamice (instalacja BRC).
2,0
Skrzynia biegów
Między 2 a 3 biegiem zdarzyły się zgrzyty - szczególnie przy wysokich temperaturach powietrza, czasami nie chciał wskoczyć wsteczny, trzeba było popuścić sprzęgło żeby zaskoczył. Mało precyzyjna - podobno to efekt urwanej sprężynki której nie naprawiałem bo wiązało się to z wyjęciem całej skrzyni.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi bardzo dobrze. Nie jest podatny na poślizgi choć nie mam ESP.
Komfort
3,0
Widoczność
Wiadomo Focus ma wysoki tył i małą tylną szybę. Widoczność do tyłu marna, dopracowałem do perfekcji cofanie na lusterka choć raz zdarzyło mi się trafić stojący za mną samochód, którego w lewym i wstecznym nie widziałem a w prawe nie zerknąłem...
4,0
Ergonomia
Przełączniki intuicyjne i pod ręką. Fotele mogły by być wygodniejsze ale w zakrętach nieźle trzymają.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko robi się ciepło w zimie, momentalnie odparowuje szyba. W lecie klimatyzacja też szybko schładza wnętrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca sporo, z tyłu trochę ciaśniej szczególnie gdy cofam prawy fotel bo montuję na nim fotelik dla dziecka. Na szczęście moja rodzina jest "niskopienna" więc to nie przeszkadza.
3,0
Wyciszenie
Skrzypią plastiki szczególnie przy wysokich temperaturach. Przy niskich skrzypi zawieszenie. Przy prędkości powyżej 110 km/h dosyć głośno w środku. Do 100 km/h silnika praktycznie nie słychać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na benzynie około 7,5-8,5 l w cyklu mieszanym, na długiej trasie zdarzyło się poniżej 7l. W zimie przy jeździe na krótkich trasach i dużych mrozach nawet 9-9,5. Wiadomo zużycie waha się w zależności od sezonu i częstotliwości używania klimatyzacji. Części jedne droższe (przeguby z półosią 2000), inne znośne (pasek+napinacz rozrządku 191 zł.)
4,0
Stosunek jakość/cena
W moim przypadku nie żałuję pieniędzy wydanych na ten samochód
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 5,5 roku eksploatacji wymieniłem 3 razy komplet żarówek H7, raz przerwał się kabelek od otwierania klapy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
4,5 roku bez poważnej awarii, potem padły przeguby i półoś. Po kolejnych 18 miesiącach zaczęła cieknąć kolumna kierownicy
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 100KM 74kW
[l/100km]