Karoseria
: Samochód naprawdę mi się podoba. Szkoda, że Ford zaczyna uciekać z koncepcji Kinetic Design...
4,0
Całokształt
Ogólnie samochód naprawdę super. Na pewno rodzina 4 osobowa + pies może się w nim czuć naprawdę dobrze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wszystko w porządku poza sondą lambda za katalizatorem. Od 10000km mam z nią mały problem. Bardzo często zdarza się, że po zatankowaniu, wyjeżdżam w trasę. Utrzymuję prędkość 90-110km/h. Po czym włącza mi się kontrolka CHECK ENGINE. Po podpięciu pod komputer, ukazuje się komunikat: Sonda za stara lub uszkodzona. Czyścili mi to w serwisie. Nie przyniosło to jednak rezultatu. Czekam w tej chwili na wymianę. Mam nadzieję, że pomoże...
5,0
Skrzynia biegów
W porównaniu do Peugeota jest SUPER! Biegi nie haczą. Elegancko działają. Lewarek bardzo płynnie przechodzi z biegu na bieg.
3,0
Układ jezdny
I tu zaczynają się schody... Po niecałych 40000km już mam wymienioną kolumnę kierownicy i listwę skrętną (cały komplet - dobrze, że samochód jest na gwarancji). Teraz do wymiany są obydwa przednie przeguby. Stukają jak szalone przy ruszaniu do przodu, a później do tyłu ze stanu zatrzymanego.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu i z tyłu są za duże słupki. Mam wrażenie, że w samochodach produkcji francuskiej ten problem jest zniwelowany.
5,0
Ergonomia
Nic dodać nic ująć. Wprawdzie moja wersja wyposażeniowa to GoldX, ale niczym wielkim nie odstaje od Titanium. Wszystko w niej jest. Materiały użyte również nie pozostawiają wiele do życzenia. Natomiast trochę razi dolna część deski rozdzielczej wykonana z twardego plastiku. Tutaj Ford mógłby się postarać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Do wentylacji i ogrzewania też nie mam zastrzeżeń. Najfajniejsza rzecz w moim fordzie, to ogrzewana przednia szyba! Mistrzostwo świata!
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu mają sporo miejsca. Natomiast z tyłu nie jest tak kolorowo. Wysokie osoby nie mają problemu z przestrzenią nad głową, ale kolan nie ma już gdzie schować. Także dalekie podróże nie należą do przyjemnych.
4,0
Wyciszenie
Silniczek troszkę wyje na wyższych obrotach. Natomiast wyciszenie wydaje się spoko.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto: 9,5l/100km;
Trasa: 6-7l/100km (poniżej 6 litrów nie udało mi się zejść);
Średnie: 8,0l/100km.
Cena przeglądów: 550-630 zł. Jeśli chodzi o ten droższy przegląd zawiera on cenę corocznego przeglądu karoserii.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena za nowego Focusa 52000zł?! Rewelacja. Jakbym zapłacił za niego 70000zł, już by nie było tak fajnie...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi do wymiany:
1. Podłokietnik przedni (zaczął dziwnie się ruszać)
2. Listewka przy szybie tylna prawa - odkleiła się
3. Listwa podszybia - odstaje od szyby
4. Pęknięta derma na hamulcu ręcznym.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz zdarzyła mi się awaria poważniejsza, uniemożliwiająca dalszą jazdę. Zamarzła mi przepustnica. Ale tylko zamarzła. Zdarzyło się to raz i mam nadzieję, że więcej nie będzie takich przypadłości.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 100KM 74kW
[l/100km]