Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Hatchback 5d

dart, 11 lat temu
Silnik 1.6 Duratec 100KM 74kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 86 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Ford Focus II Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Układ jezdny - rewelacja
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Przepalanie się żarówek - światła mijania
Zawieszenie : Końcówki drążków, tuleje, przeguby - to norma eksploatacji po polskich drogach
4,0
Całokształt
Focus to bardzo udany kompakt. MK2 kontynuuje dobre rozwiązania pierwszej generacji, która była wielkim hitem Forda. Na podstawie swoich doświadczeń stwierdzam, że Focus jest lepszy od Opla Astry, którą też jeżdżę .
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.6 jest moim zdaniem optymalny. Oczywiście spod świateł nie ma szans z TDCI, ale w proporcji koszty/osiągi wypada doskonale. Jednostka napędowa niezwykle elastyczna. Dynamiczna jazda na wyższych obrotach to żaden wysiłek, w dodatku z rozsądnym zużyciem paliwa. Dla fanów ekonomicznej jazdy zejście poniżej 6 l/100, oczywiście w trasie, jest jak najbradziej osiągalne. Po przejechaniu 65 tys. stwierdzam - maskę otwierasz tylko po to, by uzupełnić płyn do spryskiwacza.
4,0
Skrzynia biegów
Wsteczny potrafi zgrzytnąć. Trzeba dokładnie wciskać sprzęgło. Na szybkich trasach przydałby się 6 bieg. Ogólnie w porządku skrzynia precyzyjna, dobrze zestopniowana.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny to niedościgniony wzór dla konkurencyjnych kompaktów. W zakrętach jedzie jak przyklejony do drogi. Żadnych przechyłów nadwozia, nurkowania przy hamowaniu. Mam porównanie z kilkoma markami, którymi jeździłem wcześniej i powiem, że Focus deklasuje rywali ze swojego segmentu. Zawieszenie półtwarde, bardzo wygodne w pierwszych latach eksploatacji, bo po kilku latach nasze drogi wykańczają każdy samochód.
Komfort
4,0
Widoczność
Pochylenie tylnej szyby plus np. podniesione zagłówki tylnej kanapy ograniczają widoczność do tylu, ale dla parkujących wyłącznie \"na bocznych lusterkach\" nie będzie to problem.
4,0
Ergonomia
W wersji TREND trochę ubogi panel środkowy, ale mam pod ręką wszystkie funkcje.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wkurza trochę parowanie tylnej szyby. W letnie deszczowe dni dopiero klima likwiduje problem. Zimą szybko uzyskujemy ciepły nawiew. W TDCI dłużej marzną :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla rodziny 2+1 wygodnie. Jednak jazda z obciążeniem 5 dorosłych osób to już wyzwanie. Środkowe miejsce na tylnej kanapie nadaje się co najwyżej dla dziecka.
4,0
Wyciszenie
Nie ma na co narzekać. Trudno, żeby kompakt był wyciszony jak S-klasse. Dopiero dłuższa szybka autostradowa jazda 140-160 km/h jest uciążliwa dla uszu. Podczas jazdy miejskiej kabina jest dobrze izolowana a silnik przyjemnie mruczy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na szczęście mój Focus nie zawodzi. Zużycie paliwa akceptowalne. Wiadomo, że osiągi TDCI są poza zasięgiem, ale benzyniak rekompensuje to brakiem kosztownych dolegliwości diesli. Po dwóch pierwszych latach zrezygnowałem z serwisu w ASO. Uważam, że 900 zł za podstawowy przegląd to przesada. Przeglądy robię w sieciowych warsztatach, gdzie wystarczy 300 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że na polskie warunki Focus to bardzo dobry wybór. Na drogach królują diesle a to za sprawą nienadających się do zagazowania LPG benzyniaków. Widziałem tylko jeden egzemplarz przerobiony na gaz. Jeżeli kogoś stać na bieżącą eksploatację (czyli nie jeździ tylko w niedzielę ze względu na cenę paliwa) silnik benzynowy gwarantuje bezstresową jazdę. Fordowskie diesle są dobre do pierwszej awarii. Koszty napraw zjadają wszystkie oszczędności na paliwie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oprócz płynu do spryskiwacza zaglądam pod maskę by wymienić żarówki. Z doświadczenia wynika, że najlepiej wymieniać pary. Jak człowiek wymieni jedną to na 100% przepala się druga. Taki feler.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko raz Focus odmówił posłuszeństwa - padł akumulator.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus II Hatchback 5d