Generalnie jestem b. zadowolony jak na auto na "F" i jak na wrażenia po kilkuletnim użytkowaniu Toyoty Corolli 98' - najmniej awaryjnego auta ever!:) oraz użytkowaniu dwóch Fordów Escortów - tam to się można było rozpisywać:)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik stanowi miłą odmianę po dość mułowatym 1,3 w mojej Corollce. Jest dość głośny ale nie na tyle by przeszkadzało to w rozmowie czy słuchaniu radia. Poza tym podoba mi się ten "gang" silnika. Wystarczający do swobodnego wyprzedzania dla ludzi ceniących życie. Brak awarii. Nie bierze w ogóle oleju. Poza tym spalanie na przyzwoitym poziomie.
3,0
Skrzynia biegów
Tutaj mam pewne zastrzeżenia. Krótki skok lewarka to wygoda ale już kłopoty od czasu do czasu z wskoczeniem lewarka w "trójkę" to już przegięcie. Nie wiem czy to usterka ale tak czasem bywa jakbym wpinał 3kę "gdzieś obok" i czuję opór więc muszę "poprawić".No i czasem ten wsteczny wymagający "odczekania".
5,0
Układ jezdny
Tutaj doskonale. Przynajmniej wg moich doświadczeń. Złoty środek między precyzją, komfortem, sztywnością. Brak usterek. Co prawda zmieniłem właśnie opony seryjne Hankook (beznadzieja) na Bridgestone. Wyły bo były wyząbkowane. Nie wiem czego to była wina ale teraz odczuwam błogość.
Przy 150-160 km/h na autostradzie auto reaguje troszkę nerwowo na boczny wiatr.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu rewelacja, przy skrętach uwaga na przechodniów "chowających się" za przednim grubym słupkiem. Zasłania pole widzenia. Lusterka w wersji FII sprzed liftingu są małe i zawsze przy szybszych manewrach rzucam okiem za siebie. Lusterko wsteczne obejmuje ledwo całą tylną szybę. Przyzwyczaiłem się chyba do doskonałej widoczności w Corolli 98' stąd trochę wybrzydzam.
3,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki na swoim miejscu ale w mojej wersji wyposażenia (Amber X plus dodatki) ilość schowków zakrawa o pomstę do nieba. Właściwie mam do dyspozycji tylko niewygodny schowek na drzwiach i głęboki wąski schowek pasażera. Niewygodny z pozycji kierowcy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dla mnie ok. Mam tylko manualną klimę ale wystarczy w zupełności do schłodzenia auta latem. Zimą szybko się nagrzewa i naprawdę nie idzie wytrzymać przy ustawie na max. Szyby szybko odparowują. Jeszcze po trzech latach nie konserwowałem klimy ale nic z niej nie śmierdzi. Wymieniajcie tylko filtr kabinowy. To naprawdę ma znaczenie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam trzyosobową rodzinę ale w większości używam go w trasach. Z przodu dla osoby mojego wzrostu (193cm) rewelacja. Pełna regulacja kierownicy i fotela. Z tyłu miejsca nie ma zbyt wiele, szczególnie za mną :). Generalnie jest dobrze jak na kompakt.
4,0
Wyciszenie
Powtórzę się, że silnik dość głośny ale lubię jego dźwięk więc nie jest to dla mnie problem. Nie jest jakoś przesadnie głośno. Przy większych prędkościach słychać szumy powietrza opływającego auto.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie 90-120 km/h średnio z baku wychodzi 7,5l/100. Na autostradzie już sporo więcej ale to chyba normalne. W mieście dochodzi do 8,5 litra. Zimą pół litra więcej. Raz udało mi się zejść
do 7 litrów przy spokojnej jeździe w trasie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 30 tysięcy można kupić przyzwoite 3 letnie auto z dobrym wyposażeniem czterema poduszkami, pięcioma gwiadkami w teście EURONCAP i najwyższą notą w zestawieniu Folksam. Polecam to do lektury - daje lepszy obraz niż eurotesty.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak większych zastrzeżeń z wyjątkiem częstej wymiany żarówek H7. Dodatkowo czasem skrzypi mi przy zamykaniu szyba ale to są takie "pierdoły" Aha po 3 latach zgniła oprawka oświetlenia tylnej tablicy rej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak ale to dopiero 3 lata i 65 tys.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 100KM 74kW
[l/100km]