Zawieszenie
: Po przesiadce z Astry F rewelacyjne wrażenia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
4,0
Całokształt
Uważam, że Focus to bardzo udana i niezawodna konstrukcja. Potwierdza to ilość użytkowników (m.in. jako samochody firmowe). Wzorcowy układ jezdny na długo zapewni mu przewagę nad konkurencją.
Wrażenia
4,0
Silnik
100 KM w zupełności wystarcza, choć przyznam, że przydałby się moment obrotowy z TDCI.
4,0
Skrzynia biegów
Wsteczny w Focus-ach przejdzie chyba do legendy modelu. Można się starać a i tak zgrzytnie. Reszta bez zarzutu.
5,0
Układ jezdny
Wszystkie braki Focus nadrabia perfekcyjnym układem jezdnym. To auto po prostu jedzie jak przyklejone do drogi. Nie ma znaczenia ostrość zakrętu.
Komfort
5,0
Widoczność
Często wersji hatchback zarzuca się słabą widoczność przez tylną szybę. Myślę, że dla kierowcy bazującego na lusterkach zewnętrznych taki argument jest bez znaczenia.
4,0
Ergonomia
Kieszenie w drzwiach przednich nadają się co najwyżej na klucze, są zbyt wąskie przez co kompletnie niepraktyczne. No a brak kieszeni w tylnych drzwiach to już zagadka. Dostępność do wszystkich przełączników, sterowanie radiem przy kierownicy OK. Trochę przygnębia wszechobecne wykończenie z tworzyw sztucznych. Ostatnio siedziałem w poprzedniej wersji i powiem szczerze, że plastiki były lepsze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogólnie jest dobrze. Klima wydajna, zimą szybko się nagrzewa. Jedyny problem to deszczowe dni i parowanie przedniej szyby. Muszę wtedy ratować się klimatyzacją.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo przestronnie. Pasażerowie tylnej kanapy też nie mogą narzekać. Siedziałem z tyłu w wersji 3-drzwiowej - tam to dopiero luz w nogach.
4,0
Wyciszenie
Czytałem wiele opinii o korzyściach dodatkowego wyciszania komory silnika. Wydawało mi się to przesadą, ale coś w tym jest. Na autostradzie w Austrii, gdzie musiałem poruszać się 130-140 km/h, żeby nie tamować ruchu - rzeczywiście hałas daje się we znaki. Słyszałem, że montaż maty wygłuszającej pod maską silnika przynosi niezły rezultat.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście mógłby mniej połykać. Latem w korkach, jak jeszcze dochodzi klima to wir w baku. W jedździe mieszanej norma (żadnych rewelacji). Czasem tylko myślę, że może trzeba było szarpnąc się na TDCI.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wg mnie auto tego typu powinno być samochodem dla Kowalskiego. Z racji dochodowości polskich rodzin cena przekraczająca 65 tys. nie spowoduje tłoku w salonach. Jednak zainteresowanych nabyciem używanego zachęcam do zakupu. Myślę, że pozytywy przeważają zdecydowanie nad nielicznymi wadami.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie tylko wlewam paliwo i jeżdżę.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do usterek zaliczam tylko przepaloną żarówkę przednią. Dodam, że maksymalne utrudnienie samodzielnej wymiany to majstersztyk Forda. A gdyby tak policjant kazał wymienić na drodze? Pół dnia z głowy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 100KM 74kW
[l/100km]