Silnik
: No tutaj to mnie szczególnie zaskoczyło w końcu to benzyna, mimo to pojawił się problem z przepustnicą - silnik się dusił i nie odpalał.
4,0
Całokształt
Jak ktoś szuka nie wyróżniającego się w tłumie samochodu z b.dobrym prowadzeniem, w miarę komfortowym zawieszeniem i przeciętnymi osiągami to się nie zawiedzie. Generalnie lepiej poszukać z innym, mocniejszym i ekonomiczniejszym silnikiem.
Wrażenia
3,0
Silnik
Tu nie ma rewelacji. Przede wszystkim silnik jest dobrze wyciszony i to praktycznie jedyna jego zaleta. Poza tym jest paliwożerny zejść poniżej 9l w jeździe 50%miasto i 50 trasa jest niemożliwe. To co podaje producent to należy włożyć między bajki. Dynamika też nie powala silnik jest dość mułowaty \"setkę\" to ma po prawie 13 sek, mimo że 100 KM to mogłoby być lepiej, ale waga samochodu widać robi swoje.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko w porządku precyzyjnie i dość lekko, trochę za gruba dźwignia, ale to chyba kwestia gustu. Optymalne zestopniowanie.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się lekko, natychmiast reaguje na zmiany kierunku. Bardzo fajny w odczuciu. Zastrzeżenia mam tylko do większego podskakiwania na nierównościach i ogólnie do tłumienia nierówności, ale i tak jest nieźle, wiadomo francuz to to nie jest. Po obsadzeniu wszystkich miejsc zawieszenie nie dobija i prawdę mówiąc jeśli chodzi o jego pracę to jest prawie tak samo jak przy 2 osobach. Hamulce genialne, bardzo fajnie i bardzo precyzyjnie dozuje się ich skuteczność.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki jest dobra widoczność w lusterkach też w porządku, natomiast jak na hatchbacka do tyłu to lipa przydałyby się czujniki parkowania.
4,0
Ergonomia
Wszytko na swoim miejscu, denerwujące natomiast włączanie wycieraczek (do góry) i otwieranie maski za pomocą kluczyka - typowo fordowskie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa dobrze, dość szybko, ładnie odparowuje szyby w zimie. Z grzaniem również nie ma problemów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Myślę że jak na tą klasę samochodu to jest bardzo dobrze w 5 osób o ile są \"przeciętne\" też da rade pojechać, kręgosłupy tak szybko nie wysiądą.
3,0
Wyciszenie
Co do silnika nie da sie złego słowa powiedzieć, od 4 tysięcy jest bardziej słyszalne a poniżej na prawdę bdb. natomiast wyciszenie karoserii, szczególnie tyłu jest cienkie i mocno słychać opony, najbardziej z tyłu. I nie jest to wina opon bo 3 różne komplety innych firm i zawsze tak samo. Zawieszenie również mogłoby ciszej pracować.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód z tym silnikiem dużo pali, nie katując go ale też nie jadąc jak niedzielny kierowca to mamy gwarantowane 10 na setkę.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coś tam lekko skrzypi od mocowania pasa, trochę w kokpicie, ideału nie ma, na szczęście jest tak tylko na wybojach.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniono już ponadplanowo (oprócz klocków, oleju, filtrów, rozrządu itp.) 2 amortyzatory, linkę sprzęgła, sworznie, cewki i przepustnice. Myślę że niedługo czeka wymiana tylnego wydechu a w nieco dalszej przyszłości \"pójdzie\" sprzęgło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 100KM 74kW
[l/100km]