Inne
: Prowadzenie - zawieszenie choś zestrojone mało komfortowo, to jednak prowadzenie jest rewelacyjne.
5,0
Całokształt
W zasadzie jestem zadowolony, samochód w wersji GoldX wyposażony jest w prawie wszystkie niezbędne udogodnienia. Automatyczna dwustrefowa klima + elktr. podgrzewana przednia szyba i lusterka boczne, ABS+EBD, ESP z TCS+EBA, komputer pokładowy w j. pol, wycieraczki z czujnikem deszczu i samościemniające sie lusterko wsteczne, 6 poduszek powietrznych + boczne kurtyny powietrzne, świetny radioodtwarzacz CD z 6 głośnikami itd... Wymieniać można długo, naprawdę w tej wersji wyposażeniowej cena jest bardzo przyzwoita. Generalnie auto prowadzi się świetnie, jest bezpieczne, praktyczne i jak dla mnie wystarczająco dynamiczne. Sa też wady np. w kabinie jest dosyc głośno powyżej 3000 obr/min charakteryzuję się również dosyć wysokim spalaniem paliwa no i 24 miesiące gwarancji to znacznie mniej niz oferują inni producenci . Jednak w sumie zalety przeważają nad wadami tak że bardzo polecam.
Wrażenia
4,0
Silnik
Stukonny silniczek dobrze radzi sobie ze stosunkowo dużą masą samochodu, z uwagi na fakt iż na rynku jest dosyć długo uchodzi za konstrukcje sprawdzoną, niezawodną i w miarę dynamiczną. Niestety nie nalezy do zbyt ekonomicznych, zwłaszcza jak na dzisiejsze standardy no i niestety z uwagi na 5 biegową skrzynię biegów przy prędkościach autostradowych jest dosyć głośny. Ale ogólnie obecnie to chyba najbardziej optymalny silnik dla focusa.
4,0
Skrzynia biegów
W zasadzie wszystko wporządku, czasami za pierwszym razem nie wchodzi wsteczny, ale ogólnie jest bardzo dobrze krótki skok drążka i bardzo dobre zestopniowanie.
5,0
Układ jezdny
No tutaj jest rewelacyjnie, zwłaszcza w zakrętech, choć z uwagi na wersję GoldX z obniżonym - sportowym zawieszeniem wydaję się trochę zbyt twardy przez co tracimy na komforcie. Ale za to prowadzenie bardzo dobre - mi to pasuje.
Komfort
4,0
Widoczność
W zasadzie nie mam zastrzeżeń, no może tylko widoczność do tyłu jest zbyt słaba.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra, choć jeżeli ktoś wcześniej jeździł jakimś japończykiem może być np. nieco zaskoczony, chociażby sterowaniem spryskiwaczami szyb. Ale i tak wszysko jest na miejscu i w zasięgu ręki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa automatyczna klima wraz z elektrycznym ogrzewaniem przedniej i tylnej szyby z możliwością szybkiego odmrażania szyb działa rewelacyjnie i bez zarzutu, oczywiście kosztem większego zużycia paliwa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie mam zastrzeżeń, choć może z tyłu mogło by być bardziej przestonniej, no ale coś za coś - za to mamy jedną z największych w klasie pojemności bagażnika (prawie 400l - to bardzo dobry wynik) zwłaszcza, że z tyłu mamy wielowahaczowe zawieszenie.
3,0
Wyciszenie
Jeżeli nie przekraczamy 3000 obr/min jest w miarę dobrze powyżej tj. przy prędkościach powyżej 120 km/h hałas staje się dość uciążliwy (przydał by się 6 bieg).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest tragicznie choć to co napisał w specyfikacji producent można włożyć między bajki, w zasadzie do tego co napisał producent trzeba dodać około 1,5 litra/100km
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto stosunkowo drogie, ale dzięki promocyjnej wersji GoldX stosunek jakość?cena jest bardzo dobry, tak więc jestem zadowolony i polecam wszystkim
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mam uwag, wszystko działa bez zastrzeżeń.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez poważnych usterek, wszystko w jak najlepszym porządku.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 100KM 74kW
[l/100km]