Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Hatchback 3d

Hubert, 2 lata temu
Silnik 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus II Hatchback 3d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Prowadzenie
Inne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Klepiące zawory, szklanki
Silnik : Woda przy świecach
4,0
Całokształt
Bardzo przyjemnie prowadzące się auto, tanie w eksploatacji, nieskomplikowanie w naprawie zawieszenie oraz silnik. Największymi wadami dla mnie to pozycja za kierownicą, wyciszenie oraz dość plastikowe wykonanie wnętrza, ale za to jest bardzo trwałe. Brak problemów z elektryką.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wolnossąca benzyna, silnik zaczyna się budzić powyżej 3k rpm. Jeśli chce się zachować dynamikę jazdy, trzeba go dość mocno kręcić. Ze względu na słabe wygłuszenie komory dźwięk pochodzący z dolotu wraz z dźwiękiem z wydechu daje przyjemne wrażenia z jazdy. Typowe dla tego silnika jest głośna praca zaworów/ hydro-popychaczy na zimnym silniku, po rozgrzaniu silnik pracuje cicho, kulturalnie. Hałasujące hydro-popychacze dają się we znaki podczas odpalania szczególnie w ciepłe/ gorące dni, poza zagrzechotaniem przez 1-2s nie ma to żadnego wpływu na pracę oraz rozruch silnika. Pobór oleju niezauważalny, nie istnieje.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia krótka, 3k rpm przy 100 km/h Natomiast skok gałki zmiany biegów, przyjemny sztywny krótki skok. Nie spotkałem tego w innych autach pokroju Audi, Opel.
4,0
Układ jezdny
Bardzo pewnie się prowadzi.
5,0
Karoseria
Karoseria bez żadnej korozji, jedynie sam wydech, uchwyty jego przy silniku oraz samego tłumika koroduje. W modelach Galaxy, Fusion występuje ten sam problem.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
3,0
Ergonomia
Jeśli ktoś szuka niskiej/głębokiej pozycji za kierownicą to ten model nie spełnia tego warunku. Osobom wysokim +180cm ciężko dobrać pozycje ze względu na brak możliwości dostatecznego wyciągnięcia kierownicy przy zachowaniu komfortowego dostępu do pedałów. Natomiast osobom niskim fotel kierowcy pozwala na ogromną regulację w pionie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
System automatycznej klimatyzacja działa bardzo dobrze, sprawnie reguluje temperaturę. Dmucha równo, nie ma problemu z parowaniem szyb. Ogrzewanie foteli oraz szyby petarda! Przy porannych mrozach 1-2m szyba odmrożona, w cztery litery gorąco.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Typowo w tej klasie. W przypadku wyższych osób z tyłu trzeba korygować pozycje przednich foteli.
3,0
Wyciszenie
Goła blacha na drzwiach, przy nadkolach, do 100km/h jest dobrze, przy wyższych prędkościach szum opon, dźwięk silnika jest mocno odczuwalny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest dość nieadekwatne do dynamiki jazdy, ale silnik wykonany według starej szkoły, więc bezawaryjność kompensuję koszty paliwa.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tych pieniądzach trafiłem dobrze wyposażony model, w bardzo dobrym stanie. Wnętrze trochę plastikowe, ale bardzo dobrze znosi próbę czasu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie doświadczyłem żadnej awarii wyposażenia samochodu, układu elektrycznego. Przy wymianie spalonej w przednich reflektorach trzeba je niestety wyjąć. Przy przebiegu 120k km (ostatnie 30k km to duże miasto) zostały wymienione przednie dolne wachacze oraz została uszczelniona miska olejowa, pokrywa zaworów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przednie prawe, lewe łożysko (200 zł za sztukę). Problem z wodą przy świecach, spowodowane konstrukcją podszybia, nieszczelności pod spryskiwaczami. Nadchodząca wymiana szklanek zaworowych (koszt ok. 1000 zł) Poprzedni właściciel wymienił alternator, przednie amortyzatory.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus II Hatchback 3d