Układ elektryczny
: Czasem zapala się kontrolka akumulatora i nie wiadomo co to. Ładowanie jest ok, więc to puszczam mimo uszu
4,0
Całokształt
Samochód poprawny. Lepiej wykonany od Stilo, ciekawszy wewnątrz od Corolli, Astry i Vectry GTS, które też kiedyś miałem. W końcu w samochodzie się siedzi wewnątrz a nie patrzy z okna jak wygląda, co w przypadku Focusa przed liftem w przedniej części nadwozia nie za bardzo mi się podoba.
Wrażenia
5,0
Silnik
W silniku czuć, że żyje i jest faktycznie tak trwały jak o nim mawiają. Po prostu do jeżdżenia bez wywodów co to on nie potrafi. Potrafi tyle ile powinie 1.6 w benzynie.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko ok, tylko wsteczny nie zawsze wchodzi jak w klasie premium.
4,0
Układ jezdny
O Focusach mówią, że wymiatają na zakrętach. Gdym kiedyś nie jeździł BMW, pewnie bym to potwierdził, ale jednak tamto prowadzenie to było coś. Tu jest poprawnie
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra, włączając lusterka. Nocą też ok.
4,0
Ergonomia
Trudno powiedzieć. Raczej wszystko na miejscu. Klima dwustrefowa nie ma funkcji ustawienia dwóch częsci jednocześnie i przyciski chodzą topornie. To przeszkadza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Najlepsze jest to że jest dość cicho, nawet jak jest max. Z drugiej strony na maxa nie puszczam, bo nie było potrzeby do tej pory.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie prawidłowo.
3,0
Wyciszenie
Ford zaoszczędził na wygłuszeniu i słychać koła powyżej 120. Zmienię to wkrótce i okleję gołe blachy bitumikiem. Choć bardziej chodzi mi tu o podrasowanie audio, które w wykonaniu Forda jest nędzne.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Awarii nie ma ale 1.6 po mieście nie schodzi poniżej 10,5l a to dość dużo jak na tak mały samochód.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie mam porównania. Stilo, Corolla i Astra też się raczej nie psuły i miały podobną jakość.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 100KM 74kW
[l/100km]