ktoś tu napisał "dobry pomysł - beznadziejna realizacja".
Podpisuję się.
Wrażenia
2,0
Silnik
Mocny, elastyczny. W miarę oszczędny. Ale kiepsko wytłumiony. POdczas przyśpieszania dudni a całe nadwozie rezonuje i drży.
4,0
Skrzynia biegów
To chyba najlepszy element tego samochodu.
3,0
Układ jezdny
Pewny. Bezpieczny.
Ale niemiłosiernie twardy. Chętnie zrezygnowałbym z części "pewności" dla odrobiny komfortu bo w tej chwili nie ma go wcale. Trzęsie i stuka.
Komfort
4,0
Widoczność
Końców samochodu nie widać ale łatwo się przyzwyczaić.
3,0
Ergonomia
Sporo dobrych pomysłów. Pomysłow i to wszystko bo wykonanie żenujące.
Przykładowy system zsuwania tylnych foteli. Niezłe ale umocowane tylko na szynach trzęsą się i trzeszczą.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
To drugi z kolei niezły patent w tym samochodzie.
Trzeci to radio z dopłatą. Gdyby tak jeszcze pewniej go zamocowano, tak by nie trzęsło się w kieszeni..
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobrze. Jednak fotel kierowcy mógłby się odsuwać nieco dalej by oprzeć całe udo na siedzisku. Dobry podłokietnik
3,0
Wyciszenie
Dwuznaczne. Spokojna, jednostajna jazda do 120 km/h - świetnie.
Podczas przyśpieszania lub powyżej 140 km/h - nie do przyjęcia
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie 5.5 do 6. Mieszany zimą 6 - 7.
Szybka autostradowa (160/180 km/h) do 8 litrów. POwyżej 8 raczej nie spalił.
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Najgorszy z samochodów, którymi jezdziłem. NIe wyobrażam sobie, że mogłoby byc gorzej.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trudno ocenić. Niby jeszcze nie stanął "w polu" ale ilość drobniejszych awarii zniechęca totalnie do Forda.
Na części czeka się niemiłosiernie długo, wycieraczki to jakieś kuriozum.
Samochód się dosłownie sypie i rozłazi. Skrzypi, puka, trzeszczy.
Wymieniony fotel, uszczelki, amortyzatory, wahacze, alarm, zamek bagaznika,
Napraw bez wymiany nie wymienię bo czasu szkoda.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 136KM 100kW
[l/100km]