silnik 1,8 tdci jest żeliwny i 8 zaworowy,ale ma duży moment obrotowy i tym samym jest dość elastyczny.Z tego samego silnika ford wyciągnął w modelu S-max moment obrotowy 320 czyli tyle samo co z 2 litrowego silnika powstałego przy współpracy PSA i Forda.
5,0
Skrzynia biegów
biegi mają krótkie i pewne przełożenia
5,0
Układ jezdny
ciężko nim zachwiać nawet w ciasnych zakrętach
Komfort
3,0
Widoczność
widoczność do tyłu psuje wrażenie
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie wiem jak wypadnie zimą
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tylne fotele powinny mieć dłuższe siedziska,gdyż nie mają możliwości odchylania
3,0
Wyciszenie
wyciszenie na trasie bez zarzutu,ale w mieście plastiki żyją swoim życiem i nie da się ich nie słyszeć
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
dane spalania podawane przez producenta są zaniżone.
Na dobrym paliwie w Szwecji i przy bardzo płynnej jeździe nie udało się realnie zbliżyć do zakresu z książki obsługi.W Polsce na paliwie Diesel V-power z Shella też jest to nie realne.
2,0
Stosunek jakość/cena
pierwszy grzech forda
OVERPRICED
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 125KM 92kW
[l/100km]