Czujnik parkowania z tyłu jest raczej niezbędny. Umożliwia mi precyzyjny wjazd go dosyć wąskiego garażu.
4,0
Ergonomia
Moja wersja FX Gold nie posiada niestety podłokietnika między przednimi fotelami. Przy dłuższych podróżach to odczuwalny brak.
Przykrótkie siedzisko fotela kierowcy, a poza tym wygodnie i poręcznie, co dla kierowcy zapewniają regulacja fotela, kierownicy, rewelacyjnie umieszczona dzwignia zmiany biegów.
Polecam ustawienie fotela w najwyższej pozycji. Zapewnia to także wygodne wsiadanie i wysiadanie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Podróż w cztery osoby, bagaż, komplet nart...
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa po przejechaniu 9 tys. kilometrów jakby sie ustabilizowało i poprawiło. Ostatnio trasa 250 km w upał z włączoną klimatyzacją i sporą prędkością dała zużycie ok. 8 litrów - w/g orientacyjnego wyliczenia, bo auto nie posiada komputera z takimi wskazaniami.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
uszkodzenie ogrzewania lewego lusterka po ok. 2 tysiącach, plastik przy klamce wewnętrznej otwierania dzwi i przy uchwycie drzwi wyciera się do białego przebarwienia. PLAK lub inne środki do konserwacji plastików pomagają na krótko. Stukanie w podwoziu pojawia się i znika - problem znany użytkownikom C-Maxów co można wyczytać na forum fordclubpolska. Lampka kontrolna poziomu paliwa zapala się czasami nawet przy 1/2 baku.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po 8,5 tys kilometrów awaria klimatyzacji. Po wizycie w serwisie okazało się, że pękł przewód. Usterkę szybko naprawiono.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 125KM 92kW
[l/100km]