Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Focus C-Max

Rafał, 12 lat temu
Silnik 1.8 TDCi 116KM 85kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 149 tys. km
Ford Focus II Focus C-Max 1.8 TDCi 116KM 85kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Jakiś taki mały z zewnątrz a duży w środku :D
5,0
Całokształt
1.8 TDCI - Ghia. Jedzie, mało pali, radio sony gra, bluetooth jest wbudowany w radio więc gadać przez głośniki można, klima dwustrefowa jest, migacze i podświetlenie podłoża w lusterkach są wbudowane, lusterko szerokokątne jest, welur na siedzeniach jest, schowki w ilości wystarczającej są, tempomat jest, Jak dla mnie bardzo ok autko. Wiem że ludzie powtarzają że ford g... wort ale ja wyznaje zasadę że nie każda morda pasuje do forda i jadę dalej :)
Wrażenia
5,0
Silnik
1.8 TDCI rozsądna jednostka napędowa, rakietą ze świateł nie jest ale jak mam stać w korku to mnie mniej boli spalanie na poziomie 7-7.5 litra niż jak miałem wcześniej 10-12 :) Dynamika i elastyczność w trasie ok. Z wyprzedzaniem nie ma większych problemów, turbina dmucha dość wcześnie więc górki i wzniesienia można pokonać na piątym biegu przy 2tys obrotów.
5,0
Skrzynia biegów
Tu będzie krótko i zwięźle. Biegi są dokładnie tam gdzie powinny. Wchodzą idealnie , sztywno i dokładnie.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie to już chyba tradycja w Fordzie. Dość sztywno ale przy okazji wyjątkowo komfortowo. Nie "płynie" reaguje na każdy minimalny ruch kierownicą i nie ma tendencji do przechylania sie na szybkiej sekwencji zakrętów.
Komfort
3,0
Widoczność
Jeden minus, szeroki słupek przedni przy kierowcy powoduje że czasem ktoś się za nim schowa, a to pieszy a to rowerzysta ;)
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie grzeje i w lecie chłodzi. Wiadomo diesel to troszkę mu zajmuje zanim się nagrzeje ale później już idzie pełną bombą. W lecie klima ok ale troszke czasu potrzebuje żeby dotrzeć na tylną kanape z zimnym powietrzem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla czterech osób jest wystarczająco. Szczególnie za zsuniętej tylnej kanapie.
4,0
Wyciszenie
kle kle kle słychać tylko na początku później tylko na mocno dziurawej drodze słychać zawieszenie no i przy 130 i więcej szum wiatru jest zauważalny
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście w dużych korkach z włączoną klimą 7.5l, bez korków da się zejść poniżej 7l.W trasie na ekonomicznej (do 120km/h) wycieczce bez klimy nawet 4.6l się pojawiło. Części w rozsądnych cenach, czasem nawet bardzo dobre zamienniki lepszych firm (np hamulce brembo/ferodo) kosztują porównywalnie do oryginalnego motorcrafta.
4,0
Stosunek jakość/cena
jak za to wyposażenie które mam, silnik, rok i przebieg to uważam że cena do jakości jest odpowiednia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
GHIA - 1.na drzwiach jeden wielki plastik. Elementy nie zawsze idealnie dopasowane więc trzeszczą. 2. po podniesieniu tylnej klapy po deszczu lub myciu jakoś tak się dziwnie składa że kilka większych kropel wpada do bagażnika. 3. wbudowane rolety w tylnich oknach przy długim kilkudniowym ciągłym rozwinięciu maja troszke problemów ze zwinięciem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze się takie nie trafiły i całe szczęscie. Rozrząd przy 160tys do wymiany , koszt na oryginalnych częściach to 300-350 pln ( zaraz musze zrobić) pasek klinowy to góra 100 z wymianą i na tą chwile tyle.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus II Focus C-Max