Inne
: Napewno wnętrze. jest bardzo przytulne w porównaniu do Scenica czy Corolli Verso i przestronniejszy od Golfa Plus.
5,0
Całokształt
Na pewno poniżej luksusu aut klasy średniej, ale auto powyżej standardu kompaktów. Samochód w środku jest bardzo przytulny w odróżnieniu od pustki i sztucznosci Renault Scenica i Toyoty Corolli Verso.
Wrażenia
4,0
Silnik
jak na Diesel\'a bardzo dynamiczny, łatwo wchodzi na obroty zadnego strachu przy wyprzedzaniu. W porównaniu do innych silników wysokoprężnych bardzo cichy...tylko przy wyższych obrotach/prędkosciach słychać ostrzegawcze warczenie :)
5,0
Skrzynia biegów
Żadnego haczenia, precyzyjna, biego przełączac mozna dwoma palcami. pewnie nie umywa sie do skrzyni biegów w samochodach wyzszej klasy, ale jak dla mnie doskonała. Umieszczenie dźwigni w połączeniu z konsola centralna bardzo wygodne.
4,0
Układ jezdny
jak na dość cięzki pojazd prowadzi się bardzo dobrze. Mimo, że w moim egzemplarzu nie ma ESP, zakręty pokonuje pewnie nawet przy wyższych prędkościach.
Komfort
4,0
Widoczność
Po komentarzach tutaj spodziewałem się tragedii, ale naprawdę jestem zadowolony z widoczoności zwłaszcza przy wysoko podniesionym fotelu. Tylne czujniki parkowania bardzo się przydają, ale po przyzywczajeniu się do samochodu można dać sobie rade i bez nich.
5,0
Ergonomia
Wystarczająca liczba schowków, \"trzymajki\" na napoje z tyłu i z przodu, bardzo dobre oświetlenie. Odradzam modele C-Max\'a bez centralnej konsoli (szeroki podłokietnik ze schowkami). Fotele przednie bardzo wygodne i dobrze trzymają, tylne takie sobie. Wspaniały pomysł z likwidacją środkowego tylnego siedzenia i zsunięciem ku sobie dwóch tylnych bocznych foteli, jeśli nie jeździmy w piatkę! Plastiki niespecjalnie plastikowe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonała klimatronik dwustrefowy. Cichy i wydajny nie czuć wpływu na moc silnika, ale czuc wpływ na spalanie. Przy włączonej klimatyzacji na 1/2 maksymalnej mocy spalanie rośnie o ok 0,5 l/100km. Ale tego się można było spodziewać
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 190 cm wzrostu nie jestem też chudzielcem i w C-maxie czuje się w sam raz. nawet na tylnych fotelach nie zahaczam głową o sufit. Przy maksymalnie odsuniętym fotelu kierowcy robi się mało miejsca na nogi, ale tu kłania się wspomniany wczesniej system zsuwania tylnych foteli, który załatwia sprawę braku miejsca na nogi z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie przeciętne. Mogłoby być lepiej. Winy silnika w tym tylko trochę. Słychać świst wiatru o szum opon. Trzeba tez uważać przy otwieraniu tylnych okien bocznych przy dużych prędkościach bo czasem dochodzi do nieprzyjemnego furkotania.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za krótko go jeszcze znam bo móc oceniać ekonomiczność, bak paliwa 53 litry dobrej ropy starcza na jakieś 780 km jazdy + - 30km. Ale to zależy od stylu, dane komputera pokładowego motywują mnie do jak najbardziej oszczędnej jazdy :)
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowy napewno nie jest wart swojej ceny, ale egzemplarze używane z zagranicy to jak najbardziej właściwy wybór dla dużej rodziny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu dwóch miesięcy posiadania auta nic się nie zepsuło, ani drobnego ani poważnego. Trochę denerwuje źle spasowana pokrywa schowka pod przednią szyba od strony pasażera.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W ciągu dwóch miesięcy posiadania auta nic się nie zepsuło, ani drobnego ani poważnego.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 116KM 85kW
[l/100km]