Układ hamulcowy
: hamulce naprawdę rewelacja, bez względu czy są zimne czy rozgrzane działaja bardzo dobrze
5,0
Całokształt
ogólnie oceniam auto bardzo dobrze, duża funkcjonalność, swieetne prowadzenie i osiągi
Wrażenia
4,0
Silnik
pod względem dynamiki to rewelacja, wcześniej jeżdziłem Vectrą B kombi 2,0 benzyna 136 KM i nie ma co porównywać. Jednak turbinka i dużo większy moment obrotowy robią swoje. Po przekroczeniu 1800 obrotów przyspiesza bardzo ładnie. Nieco jestem rozczarowany elastycznościa, myślałem, że przy tych parametrach silnika wahlowanie biegami nie będzie tak częste. Mimo to autem jeżdzi się bardzo dobrze, silnik oceniam na całkowicie optymalny do tej masu samochodu, szybko przyśpiesza równiez na wyższych biegach. Tradycyjnie jak to w turbodieslach brakuje trochę ducha przy najniższych obrotach ale za to zużycie paliwa po przesiadce z dwulitrowej benzyny - rewelacja!!!
4,0
Skrzynia biegów
generalnie pracuje bardzo dobrze, najlepsze efekty przyspieszenia zdecydowanie na 3 biegu, na autostradzie przydałby się ten szósty bieg
5,0
Układ jezdny
uważam, że rewelacja jak na auto tej konstrukci i gabarytów, na ciasnych zakrętach wcale nie ma sie wrażenia, że prowadzimy auto nieco podniesione (minivan). Bardzo dobrze tłumi nierówności, w środku nic nie stuka a zarazem nie ma tendencji do podskakiwania
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność oceniam na bardzo dobrą, przez pierwsze dwa dni jazdy zwracałem uwagę na fakt iż małe trójkątne okienka z przodu (jak to w vanie)trochę ograniczają widoczność, ale w tej chwili nie stanowi to żadnego problemu, zarówno przy manewrach parkingowych jak i przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Duże szyby w drzwiach i mocno wysunięta przednia szyba zapewniają super widoczność. Fakt, że tył samochodu jest niemal pionowo ścięty bardzo ułatwia cofanie, a majac wieloletnie doświadczenia w prowadzeniu kombi czujniki cofania zupełnie niepotrzbne, no może przydały by się z przodu
5,0
Ergonomia
co tu wiele mówić uważam, że w tym aucie wszystko jest na miejscu, przy dłuższych trasach nie sztywnieje kark ani plecy, bardzo wygodna pozycja za kierownicą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez najmniejszych zastrzeżeń, klima działa bardzo szybko
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
podróżowanie na przednich fotelach jest bardzo komfortowe, natomiast tylne fotele są chyba projektoane przede wszystkim z myślą o dzieciach i dla wysokich osób dłuższa jazda może być już trochę odczuwalna.
4,0
Wyciszenie
po przesiadce z dwulitrowej benzyny od razu się zwraca uwagę, że jedziemy dieslem, ale mimo to nie ma tragedii
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa jak na te osiągi i wielkość samochodu uważam za doskonałe, ceny części do c-maxa też są bardzo przystępne
4,0
Stosunek jakość/cena
zawsze mogło by być tańsze
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie spokój, jedyna rzecz to to problemy przy tankowaniu z uwagi na zatkanie odpowietrzenia zbiornika paliwa
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
żadnych usterek byle tak dalej
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 116KM 85kW
[l/100km]