Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Focus C-Max

LinekPark, 4 lata temu
Silnik 1.6 TDCi 90KM 66kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 239 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Focus II Focus C-Max 1.6 TDCi 90KM 66kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Dobry komfort, nawet niezłe prowadzenie. No i przestrzeń z ergonomią.
Przeniesienie napędu : Fajna, precyzyjna skrzynia o krótkim skoku. Lewarek wysoko, pod kokpitem, to coś genialnego.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Jak nie regeneracja wtrysków, to jakieś wężyki. Odpowietrzyć go to też wyzwanie.
Karoseria : Ruda tańczy jak szalona.
4,0
Całokształt
Kupiłbym to auto jeszcze raz. Lecz dołożyłbym do wersji 109 koni. Albo jeszcze lepiej, wybrał benzynkę. Ten silnik się męczy po prostu z tym wozem. Poza nim nie mam większych zaskoczeń. Raczej resztę oceniam na plus, czasami duży. Choćby przestrzeń albo ergonomię. No wyciszenie nie jest idealne, ale i w tej klasie nie jest wcale jakieś dramatycznie słabe. Karoseria to nie ideał, ale to Ford. Genów się nie oszuka i nie spodziewałem się jakoby miałoby tym razem być inaczej. Koszta też dość znośne i akceptowalne. Autem jeździłem od lipca 2017 i 216700 km aż do tych prawie 240000 w kwietniu 2020.
Wrażenia
2,0
Silnik
Rozczarowanie spore. Zwłaszcza po tym, gdy zachwalałem 2.0 HDi 90 w 206. Niby osiągi podobne, ale wyraźnie brak mu dynamiki przy wyższej prędkości. Mistrzem oszczędzania wcale takim nie był. Bo jeśli chcemy wyprzedzać coś więcej, niż traktor, to trzeba przycisnąć. I to samo chcąc jechać spokojnie trasę. 90 kucy to za mało. No i okazał się lekko usterkowny.
5,0
Skrzynia biegów
Już samo umieszczenie wybieraka pod konsolą, wysoko, pod ręką jest wspaniałe. Skoki krótkie i precyzyjne. Spokojnie można ruszać dynamicznie ze świateł. Zestopniowanie jest dobre. Jedynka nawet nie jest za krótka. Spokojnie można przyjąć 2000 obr/min przy 60 km/h na 3. Na 4 też 2 tys są, przy 80. No i zgodnie z trendem - 5 przy 100 to też 2 tys obrotów.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny i dobrze reagujący na ruchy kierownicą. Łatwo się manewruje, ale i na trasie zachowuje pewność oraz precyzję. W zakrętach przechyły są nieduże. Więcej, niż akceptowalne w tej klasie auta i wiedząc, że to minivan przecież. Nierówności wybiera dobrze, z niewieloma hałasami. Nie trzęsie przy tym budą.
3,0
Karoseria
Świetny dostęp przez drzwi. Klapa bagażnika unosi się razem z kawałkiem dachu, dzięki czemu dostęp jest bdb. No ale rdza. Doły błotników przód. Chyba najlepiej wyjdzie je wymienić. Progi ok o dziwo. Nadkola też bierze, z tyłu. Nie ma dramatu, wystarczą reperaturki. Mam też 2 miejsca, gdzie klar schodzi.
Komfort
5,0
Widoczność
Auto nie jest zbyt duże, to już ułatwia. Trójkącik tylko prawy coś daje. Lewy najlepiej zasłonić uchwytem na telefon. W tył widać dużo. Słupki ani fotele nic nie zasłaniają. Do przodu też jest ok, a i da się lekką gimnastyką osiągnąć widoczność linii przodu i dojechać na milimetry.
5,0
Ergonomia
Wolę światła w manetce, nie pokrętle, ale i tak świetnie. Pilot radia duży i prosty. Klima do obsługi bezwzrokowej się nadaje. Przyciski po prawej duże i wygodne. Radio też proste, Sony, czyli najlepsza opcja. Skrzynia wysoko, bardzo wygodnie. Podłokietnik kierowcy regulowany, wystarczał. Choć był trochę za wąski nawet dla mnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze, ale nie wspaniale. Zimą super. Duży plus za grzanie przedniej szyby. Nieocenione i aż dziw, że nie obowiązkowe. Latem za to nie jest idealnie i stąd nie dam maksimum. Trochę jednak czasu na ochłonięcie potrzebuje. Dobrze, że są roletki z tyłu, to można opuścić szyby bez ryzyka, że będzie nam wiać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo, zwłaszcza względem rozmiarów. Bagażnik duży, pakowny. Zmieściły się na raz: komplet pasażerów, 4 felgi stalowe z kołpakami, materac wraz z pompką, fontanna, trochę zakupów, a półkę wciąż miałem ze sobą. I nadal to nie było maksimum. Auto o dziwo dalej nie ocierało ani nic. Przestrzeni dość w obu rzędach poza tym. I na szerokość i na nogi, a także na głowę. Bardzo fajny bajer z magic seats. Środkowy fotel w 2 rzędzie stawiamy do pionu, a zewnętrzne zsuwamy do środka. Wtedy warunki są znakomite.
3,0
Wyciszenie
Ten silnik nadaje się max na DK, nie autostrady. Już przy 100 km/h hałas rośnie powoli. Słychać a uszczelkach sumy. Silnik jest dość wysoce kulturalny, ale nie idealnie wyciszony. Słychać go nie tylko na postoju, czuć wibracje. No można wymagać więcej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na współczesnego diesla nie robiącego jakoś często większych tras nie jest źle. Wszakże tylko wtryski przez prawie 3 lata jazdy. Plus te całe wężyki. Nawet większe naprawy nie drenują portfela. Żarówki nie padają jak muchy. Jest naprawdę ok.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wnętrze dobrej jakości, nic nie lata, ani nie trzeszczy. Nawet zimą nie mamy kakofonii dźwięków. Plastiki ok, trwałe, ale często twarde. Spasowanie i szczeliny precyzyjne, równe. Tapicerka tania, ale wytrzymała i nie plami się. Zdało próbę czasu, a to najlepsze, co można powiedzieć.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli wam nagle zgaśnie i nie chce zapalić, to naprawa może być prosta i wykonalna w domu. Wężyki paliwowe przy wtryskiwaczach jak puszczą, to już nie pojedziecie nigdzie. Naprawa tania i szybka, ale wkurzająca i unieruchamiająca. Na szczęście w nieszczęściu miałem z naprawy wtrysków jeszcze dwa, gdy wystąpiła ta usterka.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Musiałem regenerować wtryskiwacze. To najprostszy i zarazem najtańszy w obsłudze diesel common rail, więc nie było dramatu. Wyszło mnie to tysiąc pln. Poza tym wymiana świec to męka.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDCi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus II Focus C-Max