Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Focus C-Max

G_T_K, 20 lat temu
Silnik 1.6 TDCi 109KM 80kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 0 tys. km
Ford Focus II Focus C-Max 1.6 TDCi 109KM 80kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jestem zadowolony i to nawet bardzo. W środku za dużo plastików ale za to wygodnie. Lewarek zmiany biegów pod ręką. Zobaczymy jak cała kontrola trakcji sprawdzi się zimą. Z tyłu mimo różnych opini dużo miejsca (gościu 186 jadący na środkowym fotelu stwierdził że czuć że jest wąski ale z umiejscowieniem nóg nie ma problemów i po przejechaniu 400km nie narzekał choć przyznał że wsiadając miał obawy czy dotrzyma do końca wycieczki). Czujniki parkowania OBOWIĄZKOWE - przodu autka z kabiny nie da się zobaczyć. Radyjko Sony miodzio - chyba to będzie pierwsze autko niewymagające modyfikacji audio.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jestem mile zaskoczony, zbiera się o wiele lepiej niż się spodziewałem. Na III - V biegu bardzo elastyczny. Przy 180 po depnięciu gazu czuć że jeszcze się rozpędza.
4,0
Skrzynia biegów
Niby dobrze ale I bieg ciut za krótki. Biegi wchodzą na 2 razy (trzeba przepchnąć taki pierwszy opór i dopchać do końca).
4,0
Układ jezdny
Jak na takie autko to całkiem nieźle choć ciut za dużu huśta na muldach. ESP i inne bajery będą sprawdzane dopiero zimą.
Komfort
4,0
Widoczność
Podczas jazdy super - problemy dopiero przy parkowaniu - czyjniki parkowania przód i tył ratują przed obtarciem na wąskich parkingach - bez nich parkowania sobie jakoś nie wyobrażam.
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie ma być.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na ogrzewanie przyjdzie czas. Wentylacja dobra. Szyberdach fajny i o dziwo nie huczy jak demon (jak odsuniemy do pozycji w której automatycznie się zatrzymuje) - no może dmuchawa mogłaby być ciut cichsza na II biegu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W środku więcej miejsca niż to wygląda z zewnątrz.
5,0
Wyciszenie
O dziwo nie słychać standardowego klekotu diesela podczas jazdy. Spodziewałem się większego hałasu. Jedynie przy 2450rpm występuje jakieś sprzężenie i robi się głośniej. Nawet przy 180 szum nie jest bardzo dokuczliwy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niby jest na dotarciu ale spalanie w instrukcji podają dużo mniejsze. Trasa (140-180km/h) - 6,1l/100km; Mieszana 6,5. Max. to 750km na baku (do rezerwy która zaświeca się gdy zostaje 10l w zbiorniku)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie super (miałem 30% zniżki).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zaparowany reflektor. Fajne bajery np. migacz "chwilowy" miga 3 razy bez konieczności trzymania; szyby el. wykrywające przeszkodę (rękę mojego młodego np.); zamykanie/otwieranie szyb pilotem od alarmu;
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak - i mam nadzieję że tak zostanie
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus II Focus C-Max 1.6 TDCi 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus II Focus C-Max