Zawieszenie
: prowadzenie samochodu, pomimo budowy minivana - czyli wyżej umieszczonego środka ciężkości.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: wymiana/usunięcie DPF
4,0
Całokształt
Jestem z niego zadowolony - dowód śmigam już nim 3/4 lata, a poprzednimi do 2-3, bo zaczynały się wydatki, albo mi się nudziły, albo zaczynało brakować miejsca - w końcu dzieciaki rosną a wraz z nimi potrzeby.
Wrażenia
4,0
Silnik
109km wystarczy, aby w miarę sprawnie przyspieszać. Moment obroty wystarcza z kolei na w miarę sprawne wyprzedzanie na trasie.
Słyszalność silnika w kabinie, jak w benzynówkach 1.6l. czyli super. bo to w końcu diesel.
Ostatnio zacząłem słyszeć świst turbiny, co może oznaczać remont turbiny w niedalekiej przyszłości, ale na razie się tym nie przejmuję.
Problemy z wyciekami oleju, aczkolwiek nie muszę nic dolewać - to raczej zapocenie.
5,0
Skrzynia biegów
Super. Gładko sprawnie, w miarę krótko chodzi.
Czasem przyhaczy 3 przy szybszej jeździe, przy częstej zmianie biegów - to nie wyścigówka, no ale ja czasami lubię pochodzić po zakrętach ;-)
Wajcha zmiany biegów wysoko, tuż przy kierownicy - super.
Jak chcesz wygodnie jechać to przyda się podłokietnik na odpowiedniej wysokości - w sam raz do zmiany biegów - leży jak ulał.
5,0
Układ jezdny
Jak na minivana super.
Nie potrzeba żadnych ESP - bez problemu wyprowadzisz z ewentualnych drobnych poślizgów.
Do tej pory jeździłem Zafirką - tam ESP po prostu musi być, a tutaj proszę - w pełni czujesz, co się dzieje z samochodem.
No ale oczywiście współcześnie ESP może być. Ważne jednak, że prowadzi się dobrze, nawet bez tego systemu.
Ocena doskonała za zawieszenie w tej zabudowie samochodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra, ale słupki przednie zasłaniają fragmenty widoczności. Przeszkadza przy skręcaniu na skrzyżowaniu i jak zaraz za nim jest przejście dla pieszych - trzeba się wychylić, aby zobaczyć, czy nikt Ci nie wszedł przed maskę.
Do tyłu - wystarczy się przyzwyczaić. Mniej sprawnym kierowcom polecam czujniki parkowania.
Maski przedniej nie widać, ale przód się wyczuwa.
4,0
Ergonomia
Regulacja fotela na wysokość - ja mam jak najniżej, ale każdy może dobrać do swoich potrzeb.
Z tyłu miejsca wystarczająco.
Wajcha biegów tuż przy kierownicy.
Miejsca na nogi dla kierowcy sporo, więcej niż w nowszym modelu c-maxa.
Fotel z regulacją lędźwiową.
Dostęp do regulacji nawiewu, klimy itp. standardowy.
Warto mieć tempomat - możliwość zmęczenia nóg przy długiej jeździe autostradowej (z racji fotela wysoko umieszczonego).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Standard.
Szkoda, że nie mam ogrzewanej przedniej szyby ;-(
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w minivanie.
Siedzi się wyżej, miejsca wystarczająco.
4,0
Wyciszenie
Jak na silnik diesla to chyba wzór w swojej klasie.
Szumy wiatru przy większych prędkościach są większe niż w standardowym kompakcie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moim zdaniem doskonale.
Silnik 1.6 diesel.
Zużycie paliwa średnie 6,1l/100km przy masie 1,4t to super wynik.
Ceny w ASO wysokie - tam robię tylko jak są stłuczki z OC sprawcy ;-)
Na wolnym rynku trzeba mieć upatrzonego mechanika, ceny wtedy podobne do każdej marki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ja kupiłem używkę, więc cena mnie satysfakcjonuje.
Nowy zbyt drogi jak na to, co daje.
Chyba, że w jakiejś wyprzedaży rocznej, ale nie brać z najsłabszym silnikiem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gdyby nie konieczność wymiany/wycięcia filtra DPF to byłoby ok.
Zapocenie silnika olejem, ale nie ubywa i nie muszę uzupełniać od przeglądu do przeglądu 20tys.km.
Zawieszenie na 5, napęd na 5.
Naproża za drugim rzędem drzwi - trzeba o nie dbać, bo rdzewieją.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
DPF :-(
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDCi 109KM 80kW
[l/100km]