Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus II Focus C-Max

Igor Michalik, igomi@wp.pl, 14 lat temu
Silnik 1.6 TDCi 109KM 80kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 134 tys. km
Ford Focus II Focus C-Max 1.6 TDCi 109KM 80kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Rekord świata..
4,0
Całokształt
Fajne auto.. może brakuje mu troszkę wyrazu, ale nigdy mnie nie zawiodło.. jest oszczędne, i podoba się mojej żonie.. nawet znajomych namówiłem na ten model.. Silnik 1,6tdci jest może troszkę słaby, ale ponoć najmniej awaryjny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik stosunkowo oszczędny. 109 koni wystarcza w codziennym poruszaniu się po mieście. W trasie, gdy jedzie cała rodzina, i auto jest zapakowane, brakuje troszkę mocy, zwłaszcza podczas wyprzedzania, jednak do spokojnej (z prędkością 140 km/h) w zupełności wystarczy. Zdecydowanie wysoka kultura pracy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów ok. Troszeczkę nieprecyzyjna. Może nie jest to auto sportowe, jednak biegi czasami nie wskakują w odpowiednie miejsca.. zwłaszcza przy szybkich ruchach przy manewrach wyprzedzania.
5,0
Układ jezdny
W przypadku zawieszenia, auto w swojej klasie jest bezkonkurencyjne. Przyjemność z jazdy Fordem jest wyśmienita. Przejażdżka po krętych drogach jest całkiem fajnym przeżyciem, pomimo tego, że auto jest nieco wyższe (miniwan?). Skoda Octavia I do pięt nie dorasta fordowi C-Maxowi.W swoim modelu posiadam ESP, jednak przyznaję, że jeszcze nie miałem okazji doświadczyć jego działania. (Jedynie podczas prób na ośnieżonym pasie startowym w Gdańsku na Zaspie). Zawieszenie chyba najlepsze w swojej klasie. Hamulce nie są nadzwyczajne. Mam wrażenie, że są jakieś \"gąbczaste\"?
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dla mnie jest bdb. Posiadam fabrycznie przyciemnione szyby.. byłem przeciwnikiem takich rozwiązań.. jednak komfort latem, i wygoda dzieci z tyłu jest tego warta. Jedyny minus to nieco ograniczona widoczność zwłaszcza nocą i w deszczu.
4,0
Ergonomia
Brakuje szerszego podłokietnika dla kierowcy (Jest w niektórych wersjach Ghia.)Sporo schowków i dużo miejsca w środku, chociaż auto jest stosunkowo wąskie. (Rodziny z dziećmi mogą mieć problem ze zmieszczeniem wózka w bagażniku).Również na tylnych fotelach 3 osoby mogą mieć troszkę mało miejsca. W przypadku 2 osób, środkowy fotel można wepchnąć do bagażnika, a zewnętrzne fotele zbliżyć do siebie i cofnąć je w stronę bagażnika o jakieś 15-20 cm, co daje imponującą przestrzeń dla pasażerów. W podłodze znajdują się duże schowki! . Fajne są tacki rozkładane w fotelach (tak jak w samolocie:)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto w cyklu mieszanym spala 6,4l
4,0
Stosunek jakość/cena
Chyba jedynie francuzy są tańsze w tej klasie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oceniam na dobry z plusem. Przejechałem 30 tysięcy. Auto w trasie mnie nigdy nie zawiodło. Jedyna awaria, to rozszczelniony intercooler (Kupiłem używany na allegro za 150 PLN). Było troszkę zamieszania ze zdiagnozowaniem przyczyny syczenia..Poza tym, przepalony bezpiecznik gniazdka:). Wymieniłem klocki z tyłu..
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana intercoolera..

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDCi 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus II Focus C-Max 1.6 TDCi 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus II Focus C-Max