Silnik
: Zrywny, powyżej 2000 obr/min równo i mocno ciągnie a przy tym mało pali i po rozgrzaniu pracuje jak benzynowy
5,0
Całokształt
Miałem trochę obaw przed kupnem Forda. Poprzednia generacja miała kilka wad, w tym słabą ochronę antykorozyjną. W tym modelu uporano się z większością bolączek poprzednika. Kupiłem auto z Niemiec i nie żałuję. Jest bardzo dobrze wyposażony i przede wszystkim zawieszenie po trzech latach jest jak nowe. Nie jest to wersja Ghia ale tej nie chciałem ze względu na tandetne drewnopodobne wstawki w desce rozdzielczej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik o pojemności zaledwie 1560 cm3 sprawuje się zadziwiająco dobrze. Co prawda ma turbodziure jak Wielki Kanion ale powyżej 2000 obrotów potrafi miło zaskoczyć. Ciągnie równo aż do 5000 obr/min. Spalanie w mieście wychodzi mi ok 7,5 litra ale jeżdżę na krótkich odcinkach. W trasie bez problemu schodzę do 5 l/100 km.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nie odstaje od średniej w klasie. Biegi wchodzą z lekkim oporem, zdaża się problem z wrzuceniem jedynki. Poza tym precyzyjna i wygodna. Bez większych zastrzeżeń
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry jak w każdym Focusie. Dość twardy, sprężysty ale przy tym dobrze wybiera nierówności.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra poza szerokimi słupkami \"A\" choć to właściwie już standard pod kątem bezpieczeństwa. Małe, trójkątne szybki nie bardzo pomagają. Właściwie po stronie kierowcy wogóle nie widać tej szybki. Poza tym wszystko widać
5,0
Ergonomia
Cały kokpit bardzo funkcjonalny i przejrzysty, jak to w minivanie. Wszystko pod ręką z wyjątkiem włącznika ogrzewania fotela. Znajduje się na dole fotela i żeby do niego sięgnąć trzeba się schylić.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kiedy jest ciepło to wszystko jest jak najbardziej w porządku. Problem pojawia się, kiedy temperatura spada poniżej zera. Silnik długo się rozgrzewa a co za tym idzie wolno nagrzewa wnętrze. No cóż, taka jest cena wysokiej sprawności silnika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zarzutu. Z tyłu można nawet podróżować jak w limuzynie wyższej klasy. Nawet nie trzeba wyjmować środkowego fotela. Po prostu składa się siedzisko do góry i przesuwa całość do bagażnika. Skrajne fotele przesuwa się pod kątem 45\' do środka i w tył. Miejsca jest wtedy tyle, że właściwie można wyprostować nogi :)
4,0
Wyciszenie
Bez większych zastrzeżeń. Byłoby 5 gdyby silnik na zimno był trochę cichszy. Po rozgrzaniu trudno poznać, że to diesel. Pracuje cichutko, równo i bez klekotu. Druga sprawa to trzeszczące plastiki w drzwiach. Nie miałem czasu przyjrzec się temu i nie wiem, czy to tylko mój tak ma czy ogólnie jest z tym kłopot w C-MAXach
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż, po to się kupuje niedużego diesla. Auto duże a spalanie jak we Fieście. Na razie nic nie naprawiałem anie nie miałem przeglądu. Tylko paliwo. Wcześniej miałem Octavię I z dwulitrową benzyną. W porównaniu z tamtym C-MAX nic nie pali :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Relacja ceny do przestrzeni, wygody i ekonomii chyba najlepsza w klasie. Wygodniejszy będzie pewnie Scenic ale nie pojechał bym nim nad morze Śródziemne bo pewnie spadłby se skarpy na pierwszym zakręcie nadmorskiej drogi bo jest za miekko zawieszony. Zafira jest droga i niespecjalnie ładna no ale ma 7 miejsc. Touran to wogóle pomyłka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie nic się nie dzieje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać - nic
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 TDCi 109KM 80kW
[l/100km]