Wygodny samochód rodzinny dający dużą przyjemność z prowadzenia . Przy opracowywaniu wystroju wnętrza przydałoby się jednak nieco fantazji . Nawet w FX Gold jest bardzo serio ( prawdziwie po niemiecku )
Wrażenia
4,0
Silnik
Na trasie wystarczajaco elastyczny do prędkości ok.150 , w mieście brakuje 20 KM silnika 1800 .
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna , chociaż brakuje nieco w stosunku do wozów japońskich . Dzwignia umieszczona bardzo wygodnie , ręka sama spada na gałkę .
5,0
Układ jezdny
Wyborny , jazda w zakrętach sprawia dużą frajdę .
Komfort
3,0
Widoczność
Przy parkowaniu nie widać przodu i tyłu wozu , jazda do tyłu tylko na lusterkach bocznych .
4,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski znajdują się tam gdzie być powinny . Ponieważ jeżdzę przeważnie tylko z żoną i małym dzieckiem funkcja przesuwania tylnych foteli sprawdza się znakomicie , lekko i szybko można tylne fotele przesunąć do tyłu i do środka. Tylne fotele mało wyprofilowane i męczące na dłuższej trasie . Tylne pasy bezpieczeństwa bez regulacji , szybko dokupiłem nakładki gdyż uwierały pasażerów . Przy podróżach z małym dzieckiem konieczne żaluzje na tylnych szybach - można dokupić dodatkowo . Dużym plusem wewnętrzne oświetlenie samochodu i sześcienny bagażnik .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa błyskawicznie .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tylko FX Gold z przesuwanymi tylnymi fotelami .
5,0
Wyciszenie
Do 120 km słychac praktycznie tylko szum opon .
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do 3000 km na trasie 7,5L (100-120 km/h) , miasto ok.9 L . Aktualnie na trasie 7,1 L , w mieście 8-8,5L . Generalnie conajmniej 1L więcej niż w danych technicznych .
4,0
Stosunek jakość/cena
Jęśli ceny dojdą do poziomu niemieckiego lub czeskiego ocena będzie najwyżej przeciętna .
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez uwag , ale przejechałem dopiero 6500 km . Ocenę mozna wystawić po 50000km .