Samochód użytkowany w firmie od początku. Wielu kierowców. Niemal wyłącznie trasy. Focus zdaje ten test wzorowo biorąc pod uwagę przebieg
Wrażenia
5,0
Silnik
Sprzęgło wymienione przy 280kkm. przy 350 intercooler i jego gumowe przewody. Przy 380 nowa pompa wtryskowa i regeneracja turbo. I to tyle chyba. Ciągle w eksploatacji i cały czas serwisowany. Poza wymianami świec żarowych nikt nie rozbierał silnika. Żadnych wymian wtrysków itp.
5,0
Skrzynia biegów
Wzorowo nadal prowadzi się drążek i wchodzą biegi. Lekko.
4,0
Układ jezdny
Pozwala na jazdę szybszą niż wystarczająca, aczkolwiek nie ideał jednak wiele mu nie brakuje.
Komfort
4,0
Widoczność
Wg mnie dobra. Najsłabiej do tyłu. Dobre lusterka
4,0
Ergonomia
Siedzenia są już wyeksploatowane. Bagażnik b.duży
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja nigdy nie zawiodła. Ogrzewana przednia szyba to bajka
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
trochę mało miejsca z tyłu dla osób wysokich. Z przodu wygodnie dla max.175cm
2,0
Wyciszenie
Auto nie jest najlepiej wyciszone. W mieście nie przeszkadza, ale od 80-90 jest wyraźnie głośniej od wielu innych samochodów jakimi jeździłem. Pow. 120-130 wyłączam radio bo nie ma sensu. Wibracje przenoszą się gdy obroty przekroczą 2,5tys
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zawieszanie nie wymaga nakładów. Jeżdżę na 2 kpl. wahaczy. Silnik do tej pory bez poważnego remontu, jedynie osprzęt. Urządzenia we wnętrzu nadal działają wszystkie
4,0
Stosunek jakość/cena
Silnik/zawieszenie/skrzynia najmocniejsze punkty. Wnętrze wykonano z dobrych materiałów. Rdza pojawia się punktowo, a stoi pod chmurką. Ogólnie dobrze
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniono siłownik zamka w tylnych drzwiach i górę żarówek świateł mijania:) które spalają się po kilku miesiącach
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Cały mech. wycieraczek. Zacisk tył przy 450kkm. Dodam, że samochód nigdy nie stanął w trasie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 115KM 85kW
[l/100km]