Jak na razie, moj najszczesliwszy zakup motoryzacyjny
Wrażenia
5,0
Silnik
Wiecej mocy i momentu nie potrzebuje (chociaz bym sie nie pogniewal, nastepny bedzie mocniejszy!), zero dymienia, tzw. turbodziura ponizej 1800 obrotow, ale ja nie morduje silnika i nie jezdze tak nisko; poza tym o niebo kulturalniejsze i cichsze brzmienie niz TDI z VAG
5,0
Skrzynia biegów
Nic nie haczy, biegi wchodza precyzyjnie a wsteczny sie ´przeciwstawial´ ze 2 razy przez te wszystkie kilometry (zreszta wystraczylo ponowic probe i wchodzil bez problemu!), wiec nie moze zanizyc oceny
5,0
Układ jezdny
Doskonaly kompromis miedzy wlasnosciami trakcyjnymi a komfortem, ani razu mnie nie zaskoczyl ani nie narazil na jakies niebezpieczenstwo
Komfort
4,0
Widoczność
Jedyny mankament w wersji sedan - widocznosc do tylu! Osobiscie mam czujniki cofania, wiec nie narzekam, ale bez nich nie sposob ocenic odleglosci miedzy przeszkoda a zderzakiem
5,0
Ergonomia
Wszystko pod reka, w koncu sterowanie klimatyzacja po ludzko (duze przyciski, wysoko) a nie jak Golfie IV male guziczki przy podlodze
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja, po lekkim oswojeniu (przy bardzo rozgrzanym samochodzie, nalezy praktykowac tryb reczny na poczatku, jelsi chce sie slyszec muzyke a nie szum nawiewow) nie pozostawia nic do zyczenia
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie i 3 doroslych pasazerow jest wystarczajaco miejsca (w koncu to nie limuzyna)
5,0
Wyciszenie
Przy 100 km/h pelny komfort, przy 200 km/h wystarczy troszeczke podglosnic radio i da sie swobodnie rozmiawiac!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
90% tras pokonuje po niemieckich autostradach, w zaleznosci od ´stylu jazdy´ mozna przejechac 100 km i na 4.5 litrach i na 7.5 litrach (wykorzystujac w pelni mozliwosci odcinkow bez ograniczenia predkosci), przecietnie (jazda mieszana) wychodzi mi 6/100 - mniej sie nie spodziewalem
4,0
Stosunek jakość/cena
Wachalem sie czy nie dac ´5´, za wersje X100 z automatyczna klimatyzacja na alu felgach z halogenami, etc. no i w turbodieslu dalem 68 tys. zlotych - z jednej strony nie bylo za wielkiej konkurencji cenowej innych producentow! ale z drugiej strony to jednak duzo pieniedzy i spory spadek wartosci, za ktory sie placi kupujac nowe auto w salonie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2 lata i 60 tys. km nie spowodowaly jakiejkolwiek awarii
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j. w.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 101KM 74kW
[l/100km]