Samochód ładny i wygodny, doskonałe właściwości trakcyjne, jedyna wada to słaba i mało wydajna wentylacja wnętrza (wersja bez klimatyzacji). Niestety jego awaryjność (nie ma roku, żebym nie dołożył 1 - 2 tys. zł.) staje się już denerwująca. w dodatku zakłady serwisowe w Warszawie pozostawiają wiele do życzenia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez zastrzeżeń
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń, z wyjątkiem częstych trudności włączenia wstecznego biegu przy skręconych kołach
5,0
Układ jezdny
Jedyna niepodważalna zaleta auta. Samochód doskonale trzyma się drogi w KAŻDYCH warunkach pogodowych, mało podatny na poślizgi, nawet jeżeli do niego dochodzi, wyprowadza się na prostą szybko i łatwo.
Komfort
5,0
Widoczność
W wersji sedan bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
Bez uwag, wszystko jest pod ręką i na swoim miejscu
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W wersji bez klimatyzacji ogrzewanie bez uwag, natomiast wentylacja mało wydajna. Latem - czarne, duże podszybie w połączeniu z dużą, nachyloną szybą przednią działa jak piec a nadmuch na 1 i 2 bardzo słabiutki, za to na 3 i 4 hałasuje jak odkurzacz przemysłowy. Zimą natomiast wieki trwa odparowywanie okien. Na szczęście sytuację ratuje ogrzewana szyba przednia - wynalazek na miarę koła.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobrze, w tej klasie chyba największy luz na przednich siedzeniach i całkiem nieźle z tyłu (wersja sedan). Wprawdzie przednie siedzenia mogły by być nieco lepiej wyprofilowane, choć to może być rzecz gustu. Natomiast nieporozumieniem jest składane dzielone oparcie przy braku podziału tylnego siedzenia w sytuacji gdy do złożenia oparcia trzeba podnieść siedzenie !
4,0
Wyciszenie
Dobre, choć przy większych prędkościach w środku zaczyna świstać wciskające się niezidentyfikowaną dotąd szparą powietrze
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O ile zużycie paliwa jest przyzwoite, to ceny przeglądów moim zdaniem mocno zawyżone. Podobnie ceny fabrycznych części zamiennych (np. 100 zł. za sprężynę drążka zmiany biegów, lub konieczność wymiany CAŁEGO alternatora w przypadku korozji jednego wtyku w kostce połączeniwej !)
2,0
Stosunek jakość/cena
Wprawdzie w tej klasie był on najtańszym i najładniejszym samochodem w 1999 roku, ale sądziłem że tak znana i "historyczna" marka, poparta w dodatku niemieckim wykonaniem przełoży się na jakąś solidność. Auto wprawdzie nigdy nie zawiodło mnie w trasie, ale konieczność wydania przy każdym rocznym przeglądzie 1-2 tysięcy zł. "extra" naprawdę irytuje
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W pierwszym roku dwukrotna konieczność przeprogramowania elektroniki zapłonu (silnik gasł w momencie gwałtownego przyspieszania), awaria wskaźnika paliwa, stuki w przednim zawieszeniu (poprawiane przez serwis), w drugim roku korozja lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej, przepalenie lampki podświetlającej zegar (w celu wymiany konieczność demontażu całej konsoli), pęknięcie sprężyny drążka zmiany biegów, pierwsze ogniska korozji
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W pierwszym roku wyciek z pompy wspomagania kierownicy, w drugim, roku konieczność korekty zbieżności (przód i tył - cięcie opon), w trzecim urwanie się ogranicznika drzwi, dalsze ogniska korozji, wycieki z osłon przegubów przednich, w kolejnych latach wymiana łączników stabilizatorów, pęknięcie OBYDWU(!!!) sprężyn zawieszenia przedniego, wymiana wachaczy tylnych, korozja klapy bagażnika, spodnich krawędzi wszystkich drzwi, kłopoty z alternatorem-koniecznośc wymiany, uszkodzenie modułu sterującego airbagiem- konieczność wymiany, koszt ok. 1 tys.zł.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 100KM 74kW
[l/100km]