Zawieszenie
: Konkurenci mogą się tylko uczyć od focusa jak trzeba śmigać po zakrętach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdza pojawia się na nadkolach i drzwiach
Układ elektryczny
: Zimą centralny zamek nie zamyka jednych drzwi
4,0
Całokształt
Auto godne polecenia. Jedyne zmartwienie to ta korozja nadwozia. Auto było garażowane przez 7 lat i jedynie 2 zimy stało na dworze. Mimo tego musiałem zadbać o stan blach :/
Trochę niewygodne jest otwieranie maski przez kluczyk.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jest dość elastyczny i pozwala na jazdę na wysokim biegu juz od 1500 obr/min. Jednak kultura pracy może być lepsza, zwłaszcza przy niskich temperaturach. Denerwuje mnie wzrost obrotów przy hamowaniu do 0km/h np. przed światłami. Komputer pokazuje wtedy spalanie na poziomie 20 litrów !! To samo jest na biegu jałowym. Kompletnie tego nie rozumiem.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko bez problemów. Wsteczny czasami ma opory, ale to normalne. Skoki lewarka są dość krótkie. Przy -20 olej w skrzyni bardzo gęstnieje i cięzko się wtedy operuje lewarkiem, ale to chyba nic dziwnego przy takiej temp. Ogólnie skrzynia ok.
5,0
Układ jezdny
To najmocniejsza strona auta. Śmigam po zakrętach jak przyklejony. Bez problemu zawsze mogę dokręcić kierownicę i jeśli nawet tył zarzuci to można to momentalnie wyczuć i skorygować. Zawieszenie jest bardzo komfortowe jak na tę klasę auta. Konkurencja się chowa.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra we wszystkich kierunkach. Lusterka są troszkę małe, ale wystarczają przy manewrowaniu na parkingach. Ogólnie chyba nie ma co poprawiać jeśli chodzi o sedana.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu i bez problemu możemy szybko ustawić klimę pod siebie. Całość jest intuicyjna i bardzo szybko można się przyzwyczaić do układu przycisków na desce.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą przydaje się podgrzewanie przedniej szyby, jest to rewelacyjna sprawa, która powinna być montowana w standardzie u wszystkich producentów. To nie tylko komfort, ale i bezpieczeństwo. Ogrzewanie działa sprawnie i wydajnie. Klima też świetnie się sprawdza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie aut focus jest w czołówce. Porównywałem go z vw borą i ja mam więcej miejsca. Jeśli jedzie 5 chłopów to już jest gorzej, ale da się wytrzymać. Ja mam 190 cm wzrostu, 105 kg wagi i mam wystarczającą ilość miejsca.
4,0
Wyciszenie
Tutaj można coś poprawić. Przy tym przebiegu wnętrze już trochę skrzypi i mocniej słychać odgłosy od jezdni, ale ogólnie auto jest dobrze wyciszone.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście przy -20 palił mi 10,5 litra, latem ta wartość spada do 8,5 l. Na trasie bez problemu można zejść do poziomu 5,6 litra śmigając 100km/h. Nie serwisuję w ASO, ale u mechanika. Za wymianę rozrządy zapłaciłem 600 zł. Wymiana przednich łączników stabilizatora przy 96 000km to koszt 380zł z robocizną. Innych większych kosztów nie poniosłem
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto w rozsądnej cenie, oferuje to co najważniejsze dla kierowcy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miałem problem z klamką, a zimą nie działa mi centralny zamek we wszystkich drzwiach. Po tegorocznej zimie wysiadła mi elektryka drzwi kierowcy, chyba linka się zerwała i nie mogę podnosić/opuszczać szyby.Jeszcze tego nie naprawiałem i nie wiem ile będzie kosztowała wymiana. Blacha osłaniająca skrzynię biegów przerdzewiała przy śrubach i mocno hałasowała, ale wystarczyło ją na nowo przykręcić z większymi podkładkami i jakoś śmigam.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nie miało poważniejszych usterek. Wymieniam jedynie rzeczy eksploatacyjne.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 100KM 74kW
[l/100km]