Przez 3 lata zrobiłem 114.000 km, w miarę wygodnie, bezawaryjnie i tanio. Napewno zakupiłbym ponownie ten samochód. Koszty eksploatacji wydają sie byc bardzo niskie. Nigdy nie zawiódł. FORD FOCUS I to bardzo udane auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Po przejechaniu ok. 60.000 km znacznie poprawiła sie dynamika. Trochę głośny powyżej 130 km/h. Niezawodny jak dotąd w 100%
4,0
Skrzynia biegów
poprawna, działa bez zarzutu, biegi dobrane prawidłowo, nie haczy, nie zgrzyta, 100% niezawodna.
Gdyby miała 6 bieg dałbym ocenę max!
4,0
Układ jezdny
b. dobrze trzyma się drogi (mam kombi), trzeba tylko znaleźć speca od geometrii tylnej osi. Serwisy w tym zakresie to kompletne dno i ignorancja (Rybnik, Bytom, Gliwice). Uważają, że tylne opony ścina bo "ten typ tak ma". A ja odkryłem, że da się dokładnie to ustawić - no i auto jeździ teraz jak przyklejone.
Komfort
5,0
Widoczność
b. dobra we wszystkich kierunkach.
3,0
Ergonomia
Pedały za blisko fotela kierowcy-piszczele bolą mnie po dłuższej jeździe (mam 178 cm wzrostu). Jak odsuwam fotel, to do kierownicy mam za daleko. To chyba jedyny, choć dla mnie istotny mankament wnętrza. Reszta bez zarzutu
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima jest manualna, ale w zupełności wystarcza. Nie śmierdzi jak w niektórych FOCUS´ach stęchlzną. Ogrzewanie do poprawki- za późno zaczyna sie nagrzewać (po ok. 20 min.) przy ujemnych temp.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto tej klasy to wystarczająco, bagażu też można zabrać sporo więc nie ma powodów do narzekań. Na tylnej kanapie miejsca jest dość dla 3 dorosłych osób (lub 2 na dłuższej trasie)
3,0
Wyciszenie
to chyba największy mankament tego auta - jazda z większymi prędkościami (pow 130km/h) wiąże sie ze sporym hałasem. Chałas powstaje głównie w komorze silnika za sprawą głośnego diesla. Szumy wiatru nie są aż tak dokuczliwe. Generalnie jednak silnik "buczy" przy wyższych prędkościach co powoduje szybkie zmęczenie kierowcy i pasażerów.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To mocna strona tego auta. Przy spokojnej jeździe spala ok. 5,1-5,8 ON/100 km. W mieście ok. 6,0 ON. Autostrada (w Polsce, czyli do ok. 140km/h - 6,8L ON)Przy prędkościach ok. 190-200 km/h i jazdy non stop przez 700km ( u Niemców oczywiście) spala 11,0 ON/100 km
5,0
Stosunek jakość/cena
Kosztował mnie 63.000 PLN i był kompletnie wyposażony (bez skór) - wersja Comfort X. Jak porównuję ceny najnowszych modeli różnych marek w tym segmencie z dieslem i podobnym wypasem to mnie krew zalewa - poniżej 90.000 PLN nie ma szans kupić czegokolwiek! Producenci chyba oszaleli z chciwości, a przedstawicielstwa w Polsce to banda zdzierców. Następne nowe auto kupie u Niemców - ok. 20% taniej wychodzi!!!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
gdyby nie zła geometria tylnego zawieszenia od nowości dałbym max. Poza tym auto całkowicie bezawaryjne!!!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak dotąd wszystko gra, aż dziw bierze - zawieszenie jest odporne nawet na nasze dziurawe drogi, żadnych stuków, pisków i innych odgłosów (szkoda mi posiadaczy aut francuskich i niektórych niemieckich, którzy wymieniają zawieszenia co 50.000 km!). Nie oszczędzam zbytnio mojego auta, ale trwałość zawieszenia mnie zdumiewa!
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDDI 90KM 66kW
[l/100km]