Auto paradoksu: wygoda, łatwość naprawy, tani w utrzymaniu. Jednocześnie kapryśny i lubiejący rdzewieć. Na pierwsze auto dla kogoś kto umie pokręcić kluczem - idealny.
Wrażenia
5,0
Silnik
1.8 TDDI to legendarne serducho. Mój potrafił jechać totalnie bez prądu, a przy odłączeniu się kluczowych elementów bez skargi po prostu ograniczy się do 40 koni i dalej prze do przodu. Kocha dobry olej i dbanie o wymianę filtrów.
4,0
Skrzynia biegów
Brakuje 6 biegu dla ideału wydajności spalania. Poza tym bez zarzutu - radzi sobie nawet przy ciągnięciu przyczep. Serwis, czy wymianę sprzęgła zrobi nawet 17 latek w jedno popołudnie.
4,0
Układ jezdny
Lubi rdze i to jedyna wada. Prowadzi się świetnie, łatwo serwisuje, części tanie jak barszcz. Układ prowadzenia jest na tyle czuły że czuć różnicę czy najeżdżasz na patyk czy szyszkę.
2,0
Karoseria
Daje 2 gwiazdki za to że po prostu jest. Blacha to największa bolączka tego samochodu. Bez regularncyh poprawek i czyszczenia newralgicznych miejsc auto rozpadnie się w pył po kilku latach.
Komfort
4,0
Widoczność
Małe lusterka, za to cienkie słupki. Auto bardzo dobrze "czuć" przy parkowaniu. Szyby duże jednak brakuje 2 żarówki z tyłu do parkowania tyłem.
4,0
Ergonomia
Do jazdy codziennej ideał. Wszystkie przyciski i pokrętła pod ręką i intuicyjnie. Długie trasy dla wysokich osób mogą stanowić problem, bólu tyłka. Siedziska są trochę za krótkie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słyszałem o problemach z dmuchawami, ja ich nie doświadczyłem nawet po tylu latach. Szybko się grzeje, klimatyzacja jak zamrażarka. Mam wersję z podgrzewaną przednią szybą - luksus na mroźne poranki. Minus za ciężki dostęp do filtra kabinowego.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na wszystko jest miejsce. Po prostu.
3,0
Wyciszenie
Focus nie jest cichym autem. Przy 140 trzeba już pokrzykiwać do współpasażerów.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części tanie, paliwa mało je, oleju też nie bierze jak jest dbany. Po prostu jak zabawka.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 2 tyś masz dupowóz które będzie może mierny, ale bardzo grzeczny i wierny. Na pierwsze auto, lub furę dla studenta akurat.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu przycisk, tu silnik wycieraczki. Takie małe pierdółki po prawie 2 dekadach to standard, trzeba przywyknąć do majsterkowania minimum dwa razy do roku by coś tam szybko naprawić w jeden wieczór.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Focus nie rozkraczy się sam bez ostrzeżenia. W dodatku te ostrzeżenia są tylko jak o niego nie dbasz. Jak zrobisz co trzeba - nic się nie stanie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDDI 90KM 66kW
[l/100km]