Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Kombi

meff, 10 lat temu
Silnik 1.8 TDDI 90KM 66kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 280 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Ford Focus I Kombi 1.8 TDDI 90KM 66kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Auto doskonale trzyma się drogi, jest może ciut mułowate ale jak już się rozbuja to można zasuwać, dobre zawieszenie pozwala na agresywną jazdę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : regularnie wymieniam alternator
Układ elektryczny : na mrozie wysiadły elektryczne szyby ale miałem lekką wilgoć w aucie to było przyczyną
4,0
Całokształt
Doskonały samochód jako starter dla rodzinki, nie ma co porównywać go z autami z wyższej półki, ale po pierwsze jest pakowny, po drugie pali nie za dużo, po trzecie awaryjność ma znikomą ale dotyczy to poważnych awarii bo jak przychodzą duże mrozy a auto ma choć troszkę wilgoci w środku to masz problem. Moim autem przez 5 lat zrobiłem prawie 180 tyś km i wymieniłem w nim 3x alternator 1x pompę wody i przy przebiegu 270 000 wstawiłem nowe sprzęgło to tyle o poważnych awariach, reszta to drobne problemy typu potencjometr pedału gazu (do wymiany przy 200 000) sterowanie nawiewem (biegi wiatraka), cięgna bowmana przy sterowaniu nawiewu (pękające linki), elektryka szyb (szczególnie tylnych) na mrozach lubią pękać tam kable
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik może czasami pyrka ale auto potrafi u mnie stać zimą przez 5-8 dni i gdy wsiąde do niego odpala od razu, przy silniku nie zrobiłem praktycznie nic przez 5 lat (poza wymianą zużytego sprzęgła)
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
auto trzyma się szosy idealnie a sztywne zawieszenie pozwala na agresywną jazdę (o ile ktoś toleruje rozpędzanie się do setki przez 12 sekund)
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Uwaga na sterowanie nawiewem (biegi wiatraka) pokrętło lubi się wypalić z czasem, trzeba także sprawdzać cięgna bowmana przy sterowaniu nawiewu (pękające linki) - zaczyna się od tego że ciężko się kręci a potem nagle linki pękają
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu miejsca dość z tyłu ciut mnie na nogi ale ujdzie to w końcu prawie kompakt
3,0
Wyciszenie
mogło by być ciszej ale nie ma co się czepiać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
moje auto na codziennych dojazdach do pracy i dowożeniu dzieci do szkoły spala około 5.8 L w trasie z klimą udało mi się zejść do 4.7! w auto nie zainwestowałem dużo pieniędzy jedynie alternator regularnie mi zdycha i wymaga wymiany, a tak paliwo dolewać i sprawdzać płyny/olej i można jeździć
5,0
Stosunek jakość/cena
Prawie idealnie, minusem jest rdza która po 14 latach zaczęła się pojawiać na klapie i drzwiach tylnych od wewnątrz
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
sprzęgło po 270 000 km, alternator co 20 tyś km, pompa wody co 100 000 km, reszta jakoś nie dotyczy mnie

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDDI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus I Kombi