Zawieszenie
: PO PROSTU REWELACJA. NIESAMOWITE POŁĄCZENIE KOMFORTU Z PEWNOŚCIĄ PROWADZENIA. Przetestowane na krętych górskich drogach na Słowacji.
4,0
Całokształt
Generalnie autko bardzo udane, widać dobrą ręke projektantów. Samochód stylistycznie i praktycznie \"spójny\" . Wygodny, pojemny, bardzo łatwy w prowadzeniu i bezpieczny(zawieszenie idealne na polskie drogi + mocne hamulce)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny,reaguje natychmiast po naciśnięciu gazu,nie czuć turbodziury - od. ok. 1300-1500 obr/min ciągnie mocno na każdym biegu. Warto tankować lepsze paliwo ( BP Ultimate, ORLEN Verva)pracuje lepiej i jest \"żwawszy\"- pali ok.5l!!! przy jeździe mieszanej . Pracuje dość głośno, wyciszenie też mogło by być lepsze, na trasie to nie przeszkadza. Spostrzeżenia po przejechaniu pierwszego 1000 km.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze dobrane przełożenia. Nie trzeba wahlować lewarkiem. Standardowo krótki 1 i 2 bieg, dość długie przełożenie pozostałych pozwalają na sprawne poruszanie się bez częstego mieszania lewarkiem. Wadą jest ciężkie wchodzenie biegów, czasami lekko haczy( może sprzęgło do wymiany?)
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie rewelacyjne, odczucie jazdy \"po szynach\" - trudno bardzo wyprowadzić z równowagi nawet przy bardzo ostrych łukach. Wrażenie \"układania\" się przy wyższych prędkościach do zadanego toru jazdy. Komfort wysoki , lekko odczuwalne kołysanie nadwozia na załamaniach drogi(amory od nowości?)
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność we wszystkie strony, rewelacyjne duże lusterka. Kombi - więc trzeba uważać na długość przy parkowaniu.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki pod ręką , wysoka pozycja za kierownicą ułatwia jazdę, nie przeszkadzają słupki przy skrętach - szerokie ale nie zasłaniają. Fotele twarde - dobre na długie trasy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bardzo dobrze. Ogrzewania nie testowałem ze względu na letnią porę. WIELKI PLUS za OGRZEWANĄ PRZEDNIĄ SZYBĘ - np. pomaga w odparowywaniu szyby w deszczowe wilgotne dni.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca sporo na przednich siedzeniach, z tyłu sporo przestrzeni- brakuje troszkę na szerokość, na nogi wyraźnie więcej miejsca aniżeli w Escorcie. Bagażnik pojemny, długi i bardzo szeroki. W porównaniu do hatchbacka to jest salon.
3,0
Wyciszenie
Głośno przy niskich prędkościach i na luzie, w czasie szybszej jazdy nie przeszkadza hałas tak do 140 km/h. W porównaniu do TDI (na pompowtryskach) znacznie cichszy w trakcie gwałtownego przyspieszania. W Escorcie było dużo ciszej(benzyna)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po przejechaniu pierwszego 1000 km spalanie wyniosło 5.38l (Orlen Verva)!! Dużo na klimie, 30%/70% miasto/trasa. Spodziewałem się wyższego spalania - szczególnie że to KOMBI. Ceny części niskie np.: komplet klocki+tarcze przód BOSCHA= 440 zł, filtr paliwa= 65 zł. Rozrząd na łańcuchu!! + brak dwumasy!! = 0 kosztów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena zakupu bardzo atrakcyjna jak za wyposażenie i komfort. Taniej o kilka tysięcy od innych tej klasy ( np. GOLF KOMBI). Nowoczesne bezpieczne i komfortowe autko.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko działa bez zarzutu, jak na przebieg ponad 190 tys. km nic nie trzeszczy,piszczy.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDDI 90KM 66kW
[l/100km]