Zawieszenie
: Idealne prowadzenie i trzymanie w zakrętach.
5,0
Całokształt
Focus jest moim drugim autem. Po sprzedaży Passata przyszła pora na kupno diesla. Padło na Focusa, choć był to zupełny przypadek, ale szczęśliwy przypadek. Ogólnie auto jest rewelacyjne. Poza małą ilością miejsca w kabinie i wszędobylską rdzą, nie mam zastrzeżeń. Silnik 1,8 TDDI zapewnia wystarczające osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa i nie jest wyposażony w okrzyknięte złą sławą wtryski i dwumasę. Ogólnie auto godne polecenia, dzięki swojej ekonomii i świetnemu prowadzeniu. Wygląd też nie jest bez znaczenia. Oryginalne kształty Focusa, które były totalnym zaskoczeniem kilkanaście lat temu, dzisiaj także wzbudzają szacunek i jest na czym zawiesić oko. Jednym słowem polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie jest demonem prędkości, ale w zupełności wystarcza do dynamicznej jazdy i wyprzedzania kilku ciężarówek na raz.
4,0
Skrzynia biegów
Idealna skrzynia, bardzo dobrze współgra z tym silnikiem. Czasem przydałby się jednak szósty bieg...
5,0
Układ jezdny
Wielki plus Focusa, czyli układ jezdny i zawieszenie. Auto się idealnie prowadzi i trzyma drogi jak przyklejone.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność OK, aczkolwiek czasami w słońcu przeszkadza podgrzewanie przedniej szyby, ale można się do tego przyzwyczaić. :)
4,0
Ergonomia
Nie mam żadnych zastrzeżeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie pracuje rewelacyjnie, szybko nagrzewa auto. Klimatyzacji za bardzo jeszcze nie przetestowałem, więc rozpisywał się nie będę. :)
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niewątpliwą zaletą jest bardzo duży bagażnik. Doskwiera jednak bardzo mała ilość miejsc w kabinie. Może dlatego mam takie odczucie, bo się przesiadłem z Passata B4 - kto jeździł tym autem, to wie o czym mówię...
4,0
Wyciszenie
Nieraz zdarza się tylko szum wiatru przez uszczelki w drzwiach, ale tragedii nie ma...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa w jeździe miejskiej (30%) i w trasie (70%) oscyluje w granicach 5,5-6,o litra. Napraw nie było póki co zbyt wiele, ale ceny podstaw, czyli rozrząd, oleje, filtry są w akceptowalnych granicach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakości do ceny jak najbardziej akceptowalny, bo 9-letnie auto w idealnym stanie kupiłem za 15000zł. Jeszcze jakby mniej uciążliwym problemem była rdza, to możnaby mówić o ideale...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam to auto od pół roku, póki co nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rdza, rdza, rdza... 9-letni Focus jest bardziej zardzewiały, niż 15-letni Passat...
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDDI 90KM 66kW
[l/100km]