Karoseria
: 2 małe purchelki na 5 letnim aucie to dramat. Gierek come back...
Układ elektryczny
: Czytaj wyżej
5,0
Całokształt
Poza 2 drobiazgami REWELACYJNE BEZAWARYJNE auto. Wół roboczy w mojej firmie. Jeździłem Focusem II kolegi, to nie to... Focus MkI jest jedyny w swoim rodzaju, klasa...
Wrażenia
4,0
Silnik
1.8 TDDi Szoku nie ma, ale doskonały silnik do miasta, na trasie daje radę z 2 osobami max. na pokładzie. Dynamika zadowalająca, klekot na zimnym zaczyna mnie irytować, po rozgrzaniu nieco lepiej, ale pompowtryski znacznie przyjemniejsze. Nie chcesz latac po regenaracjach TDci zaakceptuj klek-klek TDDi :-)
3,0
Skrzynia biegów
Niestety najsłabszy punkt tego dobrego auta. Haczy dwójka i trójka. Reszta OK, biegi dobrane dobrze.
5,0
Układ jezdny
NIc dodac nic ując. Wymiata na głowę Primerę P11, Passata B5, Vectrę B nie wspominając o Clio(tymi jeździłem dłuźszy czas). Wytrzymałe, pewne, komfortowe. Jeden minusik to wrażliwość na boczny wiatr. Reszta IDEAŁ! Przyjemność z jazdy.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma się do czego przyczepić. Słupki mogą być, lustra OK, tył OK, boki OK.
5,0
Ergonomia
Śmieszy mnie włącznik spryskiwacza, ale całość BEZ ZARZUTU. Wszystko pod ręką włącznie z zapalniczką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wnerwia mnie to że na ciepło trzeba czekać ok 15km w zimie. Nie do przyjęcia. Zmarźluchom radzę rozejrzeć się za wersjami z WEBASTO. Jak się rozgrzeje, jest cieplo. Chłodzenie za to bez zarzutu. Klima potrafi zmrozić na kość.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód SUPER. Z tyłu przydałoby się ciut więcej na nogi (dzieci w fotelikach obijaja o odsuniety do przodu fotel kierowcy i pasażera).
3,0
Wyciszenie
Bez rewelacji. Dość stary i klekotliwy dieselek musi pohałasować szczególnie na zimno. Na ciepłym silniku w mieście do przyjęcia. Na trasie zabawnie: 100-120 km/h hałas nieprzyjemny dla ucha, 120-160 km/h nawet dość miło.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przesiadłem się z Clio 1.5dci więc średnia na poziomie 5.7-6,5 l/100 jest szokiem (DUŻO!!) ale zważywszy na konstrukcję i masę auta do przyjęcia. Miasto, trasa, bez znaczenia, wychodzi ok. 6l/100km. W zimie pali mniej (!!) chyba przez opony. Leję tylko BP i STATOIL. Części tanie, dostępność super. Serwisy omijam szerokim łukiem.
5,0
Stosunek jakość/cena
23000 zł z opłatami za ostatni wypust z przebiegiem 70tkm z klima i srebrny (osobiście kupiony z floty Deutsche Telekom) to moim zdaniem rewelka za pewne, zadbane, bezwypadkowe, serwisowane auto
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zajechane szczotki silniczka podnośnika szyby po 70tkm - wymiana szczotek z robocizną 100zł, urwany kabelek od EGR - skutkiem była zapalona kontrolka silnika i pseudo diagnozy fachowców diagnostów Boschowców i Fordowców od siedmiu boleści o tysiącach złotych na remonty i wymiany elektroniki komputerów i zaworów - skończyło się na chwili uwagi przy dolewaniu płynu do spryskiwaczy i elektryku (15min=20zł), ale mimo to mogłoby być lepiej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Klocki tył + przód to chyba normalne. Po za tym ropa + olej i filtry + serwis klimy i jeździć, jeździć, jeździć...
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDDI 90KM 66kW
[l/100km]