Silnik
: Jak sprzedawałem VW z przebiegiem 220000km to między wymianami oleju trzeba było dolać ok. 3l - podobno 0,3l oleju/100km to jeszcze ok, a w Fordze nic :)
4,0
Całokształt
Są lepsze samochody - oczywiście w innym przedziale cenowym :)
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik przyzwoity, przyspiesza od najniższych obrotów (nie jak VW Golf III 1.9TDI 90KM, który miałem wcześniej), na autostradzie A4 Vmax 190km/h. W jeździe praktycznie nie odczuwalny spadek mocy przy włączonej klimie. Daję 4 punkty ponieważ miałem okazję jeździć wersją 115KM i jest wyraźnie żwawszy.
3,0
Skrzynia biegów
Rewelacji nie ma, ale specjalnych braków też nie.
5,0
Układ jezdny
Samochód sprowadziłem sam z przebiegiem 160.000km. Przejechałem 50tys, wymieniłem klocki i tarcze z przodu. Znajomy mechanik stwierdził, że 100.000km dla tarcz to standard - normalne zużycie. Poza tym kompletnie nic. Prowadzenie, \"zbieranie\" zakrętów bez porównania lepsze jak we wcześniejszym moim VW i Fiacie
Komfort
3,0
Widoczność
Nie ma się nad czym rozwodzić.
4,0
Ergonomia
Wszystko w normie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie trochę długo się grzeje, ale klima działa bez zarzutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Normalnie jak na tą klasę samochodów, trochę lepiej jak w VW i Fiacie. Jak dla mnie lepiej nie trzeba (Żona+ 1 dziecko) w wersji kombi którą posiadam przestrzeń wystarczająca nawet na długie wyjazdy.
4,0
Wyciszenie
W normie. W trasie przy 2000obr/min i V biegu, prędkość ok. 100km/h, jak dla mnie wystarczy. Niskie obroty silnika=niski pozom hałasu, jak są przyzwoite opony i zamknięte okna (jak to zwykle bywa przy włączonej klimie) jest ok.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części konkurencyjne (znajomy w hurtowni moto :), nie wiem jak w sklepach )
1. Pasek rozrządu Gates (z rolką) 130zł
2. Wentylowane tarcze (Girling) 100zł/szt
3. Klocki (Girling)100zł komplet.
4. Wymiana oleju (5l Castrol 10W40 + filtr powietrza i oleju) poniżej 200zł wszystko.
5. Filtr paliwa ok. 30zł
6. komplet świec żarowych NGK - 120zł
Ja nic więcej nie wymieniałem. Dla znajomego kupowałem jeszcze zestaw sprzęgła - 500zł
5,0
Stosunek jakość/cena
Do Forda nie miałem wcześniej przekonania, ale znajomy \"z branży\" mnie namówił i pomógł wybrać konkretny egzemplarz - jak przy zakupie zwróci się SZCZEGÓLNĄ uwagę na blacharkę to z resztą nie powinno być problemu. (Ja kupiłem za 8 podejściem).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oprócz w/w naprawy zawieszenia wymieniałem simering na wale w sprężarce od klimatyzacji - koszt łącznie z ponownym nabiciem klimy 300zł. Problemy z zapalaniem na zimnym silniku skończyły się po wymianie świec.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory nic. Po 210000km poziomu oleju nawet nie sprawdzam (bo nie ma takiej potrzeby).
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDDI 90KM 66kW
[l/100km]