Zawieszenie
: silnik i karoseria z kłopotami. Zawieszenie - bez problemu. Nigdy więcej Forda !!!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Nadwozie po 2-gim roku zaczęło rdzewieć
Silnik
: Awaryjny, głośny , źle wyciszony, dymił
Inne
: Serwis kiepski
2,0
Całokształt
Silnik i karoseria - beznadzieja. Tylko zawieszenie nie sprawialo klopotów
Wrażenia
2,0
Silnik
Głośny,, miedzy 3 a 4 biegiem wchodził w dziwny rezonans , mało elastyczny. Od nowości dymił. W serwisie twierdzili że wszystko ok W czasie 1 roku na gwarancji- miałem 2 awarie że stanął i trzeba było holować do serwisu. Praca silnika z zewnątrz cicha a wewnątrz wibracje i rezonanse o niskiej częstotliwości-trudne do zniesienia
2,0
Skrzynia biegów
natychmiast po gwarancji (1-rok) zaczęła się zacinać 3-ka , już tego nie naprawiałem bo było to bardzo drogie
4,0
Układ jezdny
do 80 tyś nic nie nawalało
Komfort
4,0
Widoczność
przednia szyba łatwo się zaparowywała a trudno odparowywała . Nadwozie po 2-gim roku zaczęło korodować. Tylne drzwi-na dole,klapa bagażnika. Pęcherze widoczne pod lakierem, nawet perforacje To samo tylna klapa.
Dłużej nie czekałem. Sprzedałem go po 3 latach miałem dość tego 3-letniego grata. VW Passat 1,9D mimo ze bez turbo dużo lepiej chodził
3,0
Ergonomia
stylistyka trójkątów bez sensu, nie wiadomo po co, odbija się na wygodzie i przejrzystości wnętrza
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima była, szybko chłodziła. Z Ogrzewanie już było dużo gorzej
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tylna kanapa- dzielone TYLKO!!! oparcie . Siedzisko w całości i nieruchome - debilne i bez sensu rozwiązanie !
1,0
Wyciszenie
drgania, wibracje , rezonansy z silnika
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie ok/ naprawy drogie /
1,0
Stosunek jakość/cena
Nowy samochód w 1999 r kosztował ok 60-70 tysięcy. Nowy model !!. To dużo za dużo jak na jego jakość.
Nie chciałem sie użerać w sądzie z serwisem i rdzewiejącą karoserią. Wolałem go sprzedać.
Kiedyś jeździłem trochę Sierrą kombi 2l. benzyna i chodziła extra myślałem że Focus bedzie podobnie ale rozczarowałem się.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nadwozie po 2-gim roku zaczęło rdzewieć. Tylne drzwi-na dole, pęcherze widoczne pod lakierem, nawet perforacje To samo tylna klapa.
Dłużej nie czekałem. Sprzedałem go po 3 latach miałem dość tego auta. VW Passat 1,9D mimo ze bez turbo dużo lepiej chodził
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik nieudany 2 poważne awarie . dymił. Skrzynia zacinała się . Karoseria rdzewiała po 2 gim roku od nowości
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDDI 90KM 66kW
[l/100km]