Przejechałem w 30 miesięcy 100000 km. I mogę śmiało powiedzieć, że jest to auto dobre, albo nawet bardzo dobre. Ale nie stety wymaga od właściciela wiele. Przede wszystkim nie należy żałować kasy na regularne przeglądy(najlepiej w ASO). Na pewno nie są tanie, ale gwarantują sprawność auta. Prowadzę małą firmę i niezawodność auta to priorytet. Wcześniej jeździłem peugeotem 306 i po 90000 rozsypało się zawieszenie. Uważam że focus I jest lepszy od focusa II, który wydaje się jakiś taki niedorobiony. Miałem okazję jeźdzć nim przez tydzień(podczas naprawy w blacharni dali mi zastępczaka), zrobiłem nim 1500 km. Nie stety projektanci forda nie postarali się. Mój stary focusik jest lepszy o niebo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest to dobry silnik. Uważam, że do tej klasy samochodu idealny. A ta jednostka forda jest wyjątkowo udana. Ponoć ta nowa opracowana razem z PSA 1.6 nie jest tak dobra.
5,0
Skrzynia biegów
Nic dodać nic ująć.
5,0
Układ jezdny
To największa zaleta tego auta. Jeździ się w miarę komfortowo. Ale przede wszystkim zawieszenie jest bezawaryjne na polskich drogach.
Komfort
5,0
Widoczność
Słupki trochę za szerokie, ale to ponoć przez bezpieczeństwo
5,0
Ergonomia
Rewelacja.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Hmm. To jest diesel. Także zimą bardzo wolno się grzeje. Ogrzewana przednia szyba wskazana.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bezdyskusyjna rewelacja. Początkowo jej niedoceniałem, ale po przejechaniu się innymi autami tej klasy to najobszerniejszy samochód.
5,0
Wyciszenie
Chyba w tej klasie nie da się nic więcej osiągnąć.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bezdyskusyjna 5. Przejechałem 100000 km i wiem coś o tym.
5,0
Stosunek jakość/cena
W sumie najtańsze auto w swojej klasie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie jest to super niezawodne auto. Przede wszystkim prawdziwe są pogłoski o tym, że ford ma kłopoty z rdzą. Sam miałem tydzień auto w blacharni. Auto jest jednak wyposarzone w długą gwarancje antykorozyjną i po prostu trzeba robić regularnie przeglądy blacharskie. W szczególności trzeba zwrócić uwagę na dolną część tylnych drzwi i tylną klapę(kombi). Tak poza tym przez 100000 brak usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 115KM 85kW
[l/100km]