Karoseria
: Pojawiają się minimalne ślady rudej przy łączeniu tylnego nadkola z progiem. Na ostatnim przeglądzie zauważyłem, że podwozie zaczyna łapać rdza w kilku miejscach.
4,0
Całokształt
Auto sprowadzone 5 lat temu z Niemiec, osobiście, z miejscowości Hamm. Od tamtego czasu przejechane około 50 tys.km.
Żadnych awarii, żadnych kosztownych napraw, tylko sprawy eksploatacyjne.
W porównaniu do innych diesli o zbliżonej mocy, ten dynamiki ma pod dostatkiem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Do 1800 obr nic się nie dzieje, powyżej załącza się turbina i czuć wysoki moment obrotowy do 3100-3200/obr. Przy tych obrotach czuć delikatne "kopnięcie" i silnik jedzie jeszcze żwawiej, aż do czerwonego pola na obrotomierzu.
Jak dla mnie mógłby być żywszy w dolnym zakresie obrotów - na miasto by było lepiej.
Bez problemu pali w zimie.
W silniku wymienione zostały świece żarowe.
5,0
Skrzynia biegów
Nie haczy, biegi wchodzą łatwo.
5,0
Układ jezdny
Wyjątkowo dobrze trzyma się drogi. W zawieszeniu wymieniłem tylko łączniki tylnego stabilizatora.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Mógłby mieć podłokietnik, tego mi brakuje...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam ponad 180cm i za mną jest miejsce, może nie dla takiego samego jak ja, ale dla dwójki dzieci wystarcza.
5,0
Wyciszenie
Tylko na wolnych obrotach słychać, że to klekot.
Auto ogólnie jest bardzo dobrze wyciszone.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie przypominam sobie jakichś upierdliwych rzeczy. No może poza przepalającymi się żarówkami podświetlenia od sterowania nadmuchem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać, nie było...
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 115KM 85kW
[l/100km]