Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Kombi

Marek, 10 lat temu
Silnik 1.8 TDCi 115KM 85kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 225 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Bardzo energiczny silnik i doskonała skrzynia to klucz do sukcesu!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza, rdza i jeszcze raz rdza - wszędzie rdza... Dlatego chcę go sprzedać, ale to trudne.
Układ elektryczny : Wycieraczki przedniej szyby. A to przekaźnik, to znów napęd, to słabo zbierają...
Zawieszenie : Łączniki stabilizatora co 40 000 km.
4,0
Całokształt
Focusem jeździłem praktycznie od nowości do chwili obecnej czyli prawie 10lat. Przez pierwsze 4 użytkowany w firmie razem z kilkoma osobami i z przebiegiem 140 000 km wziąlem go dla siebie. Następne 85 000km kierowałem już tylko ja. Generalnie nigdy przez te ponad 9 lat Focus się nie zatrzymał z powodu usterki. Nie były robione też żadne bardzo poważne naprawy, aż do dzisiaj gdy trzeba wymienić dwumasę! Wszystkie elementy mechaniczne i blacharskie się jakoś trzymają - blachy niestety już słabiej... Generalnie gdyby nie korozja, to dałbym mu doskonale!
Wrażenia
5,0
Silnik
Tak mocny silnik, do takiego lekkiego samochodu daje duużą frajdę z jazdy. Z racji wspólnego dojazdu do pracy koledzy z większymi, nawet dwukrotnie benzynami nie mieli nigdy szans - nawet Omega 3.0 V6 nie da rady temu Focusowi (jeśli chodzi o start, bo Vmax ma większą - w Focusie nie ma 6 i się skala kończy). Jedyny mankament silnika, to że jest głośny i terkotliwy. Ale pali przy każdym mrozie, bez problemu w upale w Chorwacji i apetyt ma mały.
5,0
Skrzynia biegów
Najlepsza skrzynia manualna jaką kiedykolwiek operowałem. Podobno jako wyjatkowa konstrukcja ma podwójne synchronizatory na R, 1 i 2 co czuć. Możecie wierzyć lub nie, ale nigdy, przenigdy nie było nawet razu aby mi nie wszedł wsteczny czy choćby chrobotnął 1 lub 2 bieg. Owszem kilka razy w roku zgrzytnie mi trójka, szczególnie gdy jest zimno. Trochę lepsze mogło by być dobranie przełożeń tak, aby na 3 dało się jechać 60km/h poniżej 2k obrotów oraz odsunąć 5 aby na autostradzie nie piłować silnika ponad 4k. Skrzynie Nissana to dziadostwo! Citroena ledwie miernie. Niestety 6 Forda też są już gorsze - np w Mondeo kumpla potrafię zgrzytnąć 1 i 2.
5,0
Układ jezdny
Jeśli idzie o pewność jazdy to wyśmienicie - trzyma się w zakretach swietnie. Trwałość wahaczy jest bardzo dobra - dotychczas nie robione, ale łączniki robię równo co 2 lata. Dużo drgań z kół przenosi się na pasażerów - nie jest to C5. Ale nie jest to też drewniak VW. Udało mi się bez zatrzymywania przejechać 1050 km i po zatankowaniu kolejne 600 km, więc źle z komfortem nie jest.
Komfort
4,0
Widoczność
Doskonale nie dałem, bo jechałem kabrioletem. Wszystkie szyby są duże, słupki wąskie, lusterka wypukłe i szerokie - nigdy nie miałem problemu z "martwym polem"!
4,0
Ergonomia
Prosto i efektywnie. To chyba pierwszy samochód z potrójnym błyskiem kierunków - baaardzo się o tego przyzwyczaiłem. Oczywiście wszystko jest odwrotnie niż w japończykach, ale szybko załapałem. Manualna klima, to doskonale być nie może.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
To chyba najsłabszy element. W lecie owszem chłodzi mocno, ale manual, więc raz za ciepło,a raz za zimno. Za to zimie jest dramat! Przy dużych mrozach ciepło się robi po 10-15 minutach. Gdybym nim nie jeździł od początku, to bym myślał, że zepsuty. Sytuację ratuje podgrzewana przednia szyba, bo widać dokąd się jedzie, ale d..a marznie!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na ten segment rynku to jest dobrze. Często dojeżdżałem wioząc 4 pasażerów i się jakoś pomieścili. Kilka wyskoków wakacyjnych w komplecie też się udało. Najważniejsze aby ludzie byli zgodni ;-)
3,0
Wyciszenie
Wyraźnie słychać silnik. Odgłosy drogi również. Karetki się nie przegapi... Ale radio słychać dobrze, bo ma AVLS.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali prawie co nic, a usterki to tylko drobiazgi. Trochę podraża, że trzeba 6 litrów oleju i drogi filtr paliwa. Ale ubezpieczenie tanie, bo chyba nikt nigdy żadnego Focusa nie ukradł :-D
4,0
Stosunek jakość/cena
Całkiem tani nie był - o ile pamietam, to prawie 60k zł jako nowy, ale jak dotąd przejechał 225 000 km bez lawetowania, ba nawet bez ciągania... Problem w tej rdzy na podwoziu i karoserii, przez co raczej trudno go bedzie sprzedać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Było tego sporo, ale i wiek słuszny: - przekaźnik wycieraczek, bo zatrzymywały się na środku szyby; - mechanizm wycieraczek, bo się wyrobił przegub kulowy; - pompka sprzęgła, bo plastikowa i kapało na buty; - linki hamulcowe, bo rdza je zjadła; - wydech kompletny, bo wypadł po 190k km; - zamek jednych drzwi, bo się zacinał.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie zepsuło przez 225 000 km! Dopiero teraz trzeba zrobić dwumasę, a piszą, że taka awaryjna!? O takich sprawach jak wymiana akumulatora po 6 latach czy tarcz i klocków oraz świec żarowych i filtrach chyba nie ma co pisać... Jednak o rdzy na wszystkich dolnych krawędziach wszystkich drzwi muszę napisać. Trzeba szybko jeździć, bo rdza kocha biednego Focusa!

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus I Kombi