Zawieszenie
: Niewiarygodnie komfortowe, jak na rodzinne kombi, a jednocześnie pozwala na nieco szaleństwa. Trwałe jak na polskie drogi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Czujnik Halla - kilka godzin i naprawione.
5,0
Całokształt
Idealne auto dla rodziców i dwójki dzieci w wieku szkolnym - duże, szybkie i oszczedne. Ewentualnie dla małego, nieinwazyjnego biznesu. Wygodne na długiej trasie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, zrywny i elastyczny. Spalanie bardzo przyzwoite jak na ciężkie kombi. Ceny części jak na nowoczesnego diesla dość niskie.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę chaczy 1 bieg, ale to kwestia przebiegu. Chodzi lekko i precyzyjnie, tylko drążek zmiany biegów jest nieco zbyt długi.
4,0
Układ jezdny
Świetne zawieszenie i układ kierowniczy, dość trwałe jak na jakość polskich dróg. Trochę bardzo przechyla się na zakrętach.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka, znakomite przeszklenie nadwozia, łatwa do oceny \"krańcówka\" samochodu. Nieco zbyt szerokie słupki przednie.
4,0
Ergonomia
Nieco niewygodna pozycja za kierownicą dla wysokich kierowców (mam 185 cm wzrostu). Za to niźsi będą bardzo zadowoleni, bo siedzi się w nim relatywnie wysoko. Wszystko w zasięgu ręki i tam gdzie być powinno. Wymaga przyzwyczajenia obsługa spryskiwacza przedniej szyby i wycieraczki tylnej szyby, gdyż jest inna niż w innych autach (za to charakterystyczna dla forda - jak miałeś forda to bez problemu sięw tym odnajdziesz).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działą sprawnie, szybko schładza wnętrze, w zimę przy -15 można siedziećw samej koszulce.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super, z tyłu nienajgorzej, jednakże mogłoby był go trochęwięcej. Nie najwygodniejsza pozycja za kierownicą dla wyższych kierowców. Za to w kombi rewelacyjny bagażnik - duży i ustawny.
5,0
Wyciszenie
Do 160 km/h można swobodnie rozmawiać i słuchać radia. Zawieszenie pracuje cicho, jedynie tylna oś mogłaby byćcichsza w resorowaniu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest źle, ceny dość przystępne jak na nowoczesnego diesla z common rail. Części zawieszenia nieprzyzwoicie tanie, za 300 zł można wymienić wszystkie tuleje gumowe i łączniki w całym zawieszeniu. Bardzo drogie filtry paliwa do TDCi, ale nie warto na nich oszczędzać, poza tym wymiana tego filtra tylko w autoryzowanym serwisie, gdyżzłe odpowietrzenie układu skutkuje natychmiastowym zatarciem pompy wtryskowej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Lepszego nie znajdziesz - pod warunkiem że nie kupisz auta poflotowego, albo skatowanego, ale to jak zawsze :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Urwana linka elektrycznego sterowania szyby w tylnych drzwiach, zacinający się zamek wlewu paliwa, czasami słaby styk na włączniku kierunkowskazu. I tyle :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza czujnikiem Halla nic się nie psuło. Czujnik z wymianą i komputerem (Trojmiasto, nieautoryzowany, ale renomowany serwis) to koszt 230 zł.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 115KM 85kW
[l/100km]