Silnik
: Silnik godny polecenia i ekonomiczny przy rozsądnej jeździe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Dwumasowe koło zamachowe do wymianypo 37tys. lecz do 110 tys.dotychczas bez powtórki.
Karoseria
: Rdza na drzwiach obu przednich. O dziwo nie na klapie bagażnika.
4,0
Całokształt
Za te pieniądze, w tej klasie aut czego można wymagać więcej.Auto praktyczne, stosunkowo niezawodne i ekonomiczne.Dobre AGD na kołach.Obecnie rozsądne ceny części poza ASO.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc silnika wystarczająca do masy auta-także obciążonego.Umożliwia bezstresowe wyprzedzanie.Zimny dość słyszalny.W trakcie jazdy stosunkowo cichy.Elastyczny-wyprzedzanie na IV biegu dobrze ciągnie.Czućmoment powyżej 1800 obr. gdy zaczyna pracować turbina i ciągnie wyraźnie do 2800 obr.Nigdy mi się nie grzał, nawet przy długotrwałej jeździe 150-180km/h.
4,0
Skrzynia biegów
Nie miałem problemów.Trzeba nauczyć się jazdy z \'delikatną nogą\' na II biegu na małych prędkościach bo dławi się lub przejść na I bieg.To dolegliwośćzwiązana z niski moment obrotowy gdy nie jest załączona turbina.
4,0
Układ jezdny
Wszyscy chwalą-dlamnie w sam raz.Dość twardy-mi pasuje.Zapewnia \'czucie\' auta i kontrolę gdy spotka nas niespodzianka na drodze.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma się czego czepiać.Przy parkowaniu tyłemczasami przydałyby się czujniki lub kamera.
4,0
Ergonomia
Po przyzwyczajeniu się doprzełączników świateł, wycieraczek może być.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą długo się nagrzewa.Gdy trzeba pozbyć się wilgoci- szczególnie z tyłu-nawet z włączoną klimatyzacją dość słabo sobie radzi.Nawiew na tył niedostateczny.Jeździłem autami tej klasy w których było jeszcze gorzej.Latem przy dużych upałach klimatyzacja na granicy wydajności, choć daje radę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na tę klasę przyzwoicie.Z przodu może być.Z tyłu za moło miejsca nawet dla kobiet.Fotele wygodne nawet dodługiej jazdy.
3,0
Wyciszenie
Przeciętne w tej klasie.Silnika nie słychać lecz przy prędkościach powyżej 130 km/h wyraźnie słyszalny szum powietrza.Mam go od nowości i muszę przyznać że silnik w miarę wzrastającego przebiegu \'głośnieje\'-szczególnie słychać gdy jest zimny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczny, szczególnie w trasie.Spalanie dość zależne od prędkości.Przeciętnie trasa 5,5-5,7l.Gdy jedzie się bardzo oszczędnie 5 l.., ale jak poszalejesz to spali 6,4-6,7 l..Ceny części na początku dość wysokie.Obecnie już ludzkie, gdy omija się ASO.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena nowego przeciętna w swojej klasie.Utrata wartości boli-ale to Ford.Moim zdaniem trochę nie docenione.Kolega kupił w tym samym czasie co ja Octawię i po latach i rozmowach z nimuważamte auta za porównywalne pod wzglendem zalet i wad a Skoda przy odsprzedaży droższa,chociaż nie wiem dlaczego-poza obiegową opinią o niezawodności/wiem że w praktyce nie jest tak słodko/
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przerdzewiałe osłony hamulca ręcznego.Słabo \'trzymający\' hamulec ręczny.Dość często przepalające się żarówki/kłopotliwa wymiana/.Pękająca skaja na dzwigni hamulca ręcznego.Przy 110 tys. wymiana świec żarowych,to podobno też standard.Gdy ciężko zapala zimą chyba lepiej zacząć \'dochodzenie\' od tego a nie akumulatora.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pomimo że musiałem wymienić \'dwumasę\' i to po 37tys. przebiegu oceniam na dobrze.Inni producenci mieli też początkowo problemy z\'dwumasą\' i również nie chcieli uwzględniać awarii w ramach gwarancji, a koszty wymiany były u nich jeszcze wyższe/VW, Toyota, Renault/.Poza tym nie miałem poważnych awarii mechanicznych.Miałem za toproblemy z rdzą i zalecam obejrzenie tylnej klapy, rantów drzwi i progów.Po konserwacji środkami na bazie olejów problemy znikły.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 115KM 85kW
[l/100km]