Silnik
: Nie czuć że to diesel - zwłaszcza po przesiadce z benzyniaka zdarza się pokręcić pod czerwone pole, ze względu, że ten silniki wkręca się na wysokie obroty jak benzyniak.
5,0
Całokształt
Po przesiadce z Nissana Primery P11 z silnikiem 100KM jestem bardziej niż zadowolony. W porównaniu do Focusa tam wyprzedzania na trasie i przyspieszanie trwało wieki. Jak do tej pory na plus (oprócz tego co wyczytałem w opiniach) zaskoczyła mnie wygodna pozycja za kierownicą (pomimo 185cm wzrostu), dobrze przemyślanie umiejscowione pokrętła i włączniki, bardzo ładne podświetlenie zegarów, fantastycznie grające radio fabryczne Blaupunkta (model travelpilot) połączone z dobrym wyciszeniem auta oraz mocno świecące światła (jest to wersja po lifcie - ze zintegrowanymi kierunkowskazami w reflektorach).
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobra elastyczność, spalanie na niskim poziomie, a poza tym nie dostaje zadyszki i ciągnie pod czerwone pole jak benzyniak.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą perfekcyjnie. Nic nie haczy, w dodatku podczas toczenia się (do 20km/h) spokojnie można wrzucić jedynkę, wchodzi jak w masełko.
Nie zalecam używać dwójki przy prędkości poniżej 10km/h, gdyż auto gaśnie. Więc albo palimy sprzęgło albo kulturalnie jedyneczka.
5,0
Układ jezdny
Primera miała dość twarde zawieszenie i dobrze trzymała na zakrętach, ale focus to majstersztyk w dziedzinie zawieszenia - jak na wyższą i węższą budę od Primery zachowuje się dużo lepiej.
Komfort
5,0
Widoczność
W Primerze pomimo 5 lat jazdy nie mogłem idealnie wyczuć końca maski. W focusie już w pierwszych dniach jazdy jakoś samo od siebie dało się to wyczuć.
Widoczność do tyłu bardzo dobra a czujniki cofania fajna sprawa, zwłąszcza jak dzieciaki gonią po podwórku.
Lusterka boczne zapewniają bardzo dobrą widoczność, pomimo, że niższe od tych w P11.
4,0
Ergonomia
3 miejsca na \"napoje\". Radio ze sterowaniem w kierownicy i pokrętła nadmuchów nie wymagają \"szukania\". Wszystko pod ręką, ale brakuje mi podłokietnika ze schowkiem (tak jak w Nissanie), dlatego czwóreczka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
Klima ręczna, podgrzewana przednia szyba i spryskiwacze - zobaczymy jakie z tego korzyści będą w zimie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto idealne dla rodziny 2+2,a może nawet 2+3,
a do tego całkiem przepastny kufer. Nadkola mało wnikają do wnętrza.
5,0
Wyciszenie
Jak na Diesla cichutko w środku. Choć Avensis 1 generacji był lepiej wyciszony. Może nie tak od silnika jak od odgłosów z zewnątrz.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeszcze nie wynormowane, ale wg kompa:
Pierwsza trasa z niemiec do PL - 1200 km - prędkości od 120 - 160 przeważnie bliżej 140 - spalanie wg kompa to 4,9.
Miasto na krótkich odcinkach (7km i gaszenie) wg kompa 6,9.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę takie wyposażenie i takie prowadzenie - rewelka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam auto na razie miesiąc, ale wszystko OK.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 115KM 85kW
[l/100km]