Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Kombi

jarrek / fordclubpolska, 15 lat temu
Silnik 1.8 TDCi 115KM 85kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 155 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie czuć że to diesel - zwłaszcza po przesiadce z benzyniaka zdarza się pokręcić pod czerwone pole, ze względu, że ten silniki wkręca się na wysokie obroty jak benzyniak.
5,0
Całokształt
Po przesiadce z Nissana Primery P11 z silnikiem 100KM jestem bardziej niż zadowolony. W porównaniu do Focusa tam wyprzedzania na trasie i przyspieszanie trwało wieki. Jak do tej pory na plus (oprócz tego co wyczytałem w opiniach) zaskoczyła mnie wygodna pozycja za kierownicą (pomimo 185cm wzrostu), dobrze przemyślanie umiejscowione pokrętła i włączniki, bardzo ładne podświetlenie zegarów, fantastycznie grające radio fabryczne Blaupunkta (model travelpilot) połączone z dobrym wyciszeniem auta oraz mocno świecące światła (jest to wersja po lifcie - ze zintegrowanymi kierunkowskazami w reflektorach).
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobra elastyczność, spalanie na niskim poziomie, a poza tym nie dostaje zadyszki i ciągnie pod czerwone pole jak benzyniak.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą perfekcyjnie. Nic nie haczy, w dodatku podczas toczenia się (do 20km/h) spokojnie można wrzucić jedynkę, wchodzi jak w masełko. Nie zalecam używać dwójki przy prędkości poniżej 10km/h, gdyż auto gaśnie. Więc albo palimy sprzęgło albo kulturalnie jedyneczka.
5,0
Układ jezdny
Primera miała dość twarde zawieszenie i dobrze trzymała na zakrętach, ale focus to majstersztyk w dziedzinie zawieszenia - jak na wyższą i węższą budę od Primery zachowuje się dużo lepiej.
Komfort
5,0
Widoczność
W Primerze pomimo 5 lat jazdy nie mogłem idealnie wyczuć końca maski. W focusie już w pierwszych dniach jazdy jakoś samo od siebie dało się to wyczuć. Widoczność do tyłu bardzo dobra a czujniki cofania fajna sprawa, zwłąszcza jak dzieciaki gonią po podwórku. Lusterka boczne zapewniają bardzo dobrą widoczność, pomimo, że niższe od tych w P11.
4,0
Ergonomia
3 miejsca na \"napoje\". Radio ze sterowaniem w kierownicy i pokrętła nadmuchów nie wymagają \"szukania\". Wszystko pod ręką, ale brakuje mi podłokietnika ze schowkiem (tak jak w Nissanie), dlatego czwóreczka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Klima ręczna, podgrzewana przednia szyba i spryskiwacze - zobaczymy jakie z tego korzyści będą w zimie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto idealne dla rodziny 2+2,a może nawet 2+3, a do tego całkiem przepastny kufer. Nadkola mało wnikają do wnętrza.
5,0
Wyciszenie
Jak na Diesla cichutko w środku. Choć Avensis 1 generacji był lepiej wyciszony. Może nie tak od silnika jak od odgłosów z zewnątrz.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeszcze nie wynormowane, ale wg kompa: Pierwsza trasa z niemiec do PL - 1200 km - prędkości od 120 - 160 przeważnie bliżej 140 - spalanie wg kompa to 4,9. Miasto na krótkich odcinkach (7km i gaszenie) wg kompa 6,9.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę takie wyposażenie i takie prowadzenie - rewelka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam auto na razie miesiąc, ale wszystko OK.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Focus I Kombi