Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Focus I Kombi

robnowak@poczta.fm, 17 lat temu
Silnik 1.8 TDCi 115KM 85kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zestrojone jest idealanie - nie za sztywno i nie za miękko, mam czasami wrażenie że samohód "płynie" po drodze a nie jedzie. Duży plus za to. Przeniesienie napędu - zwłaszcza wysoki moment obrotowy, już przy stosunkowo niskich obrotach dostarczają także wiele przyjemności z jazdy - samochód fajnie przyspiesza, a wyprzedzanie innych uczestników ruchu nie "przyśpiesza pulsu" i co ważne jest bezpieczne.
4,0
Całokształt
Na razie samochód spisuje sie bardzo dobrze (oby tak dalej), nie mam żadnych zastrzeżeń poza wspomnanymi wyżej drobiazgami.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje cichutko w lecie, zimą nieco głośniej, zwłaszcza przy niskich temperaturach, lecz w porównaniu z 1.8tdci (100KM) w FFI wypada zdecydowanie tj. "słyszalnie"gorzej- być może spowodowane to jest gorszym wyciszeniem silnika w przedniej masce, albo zbyt miękkimi uszczelkami w drzwiach (w poprzedniej wersji -twardsze). In minus -odczuwalna "turbodziura" w obrębie niskich obrotów. Ogólnie jednak super-szczególnie elastyczność i przyrost mocy z 3 na 4 i 4 na 5 bieg, włączenie klimy nie powoduje odczuwalnego ubytku mocy - a mam cieżśżą wersję- kombii
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje idelanie- chociaż początkowo trzeba opanować technikę zmiany przełożenia z 2 na 3 bieg "czasami lekko haczy", mogły być nieco krótsze skoki lewarka. Brak za to problemów z wybieramien biegu wstecznego.
5,0
Układ jezdny
Wzór w tej klasie, a nawet dla samochodów z wyższej półki. Trzyma sie dorgi idelanie - w każdych warunkach, z powdwozia nie dobiegają żadne stuki. Mam koła R16 205/55 i nie posiadam zestrojenia sportowego, lecz normalne - wersja silwer X.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu bardzo dobrze - "wysoko się siedzi", co dodatkowo przy regulacji fotela kierowcy góra dół, nawet dla niskich osób pozwala zajać optymalną pozycjię. Do tyłu też ok.- wersja kombii.
4,0
Ergonomia
Osługa -ok., wszystkie przyrządy sterujące w zasięgu ręki, funkcjonalnie i czytelnie- do opanowania w kilka/kilkanaście minut. Warto zakupić dwie zaróweczki 5V (koszt 2-3 zł) i włożyć w wyprowadzone styki w maskownicach nad stopami kierowcy i pasażera- mamy wóczas podświetlone miejsca na nogi(zał. i wył. się zgodnie z górną lampką)- nie wiem czemu nie jst to montowane fabrycznie?.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa skutecznie, wydajnie i cicho - zarówno wentylacja jak i kilmatyzacja. Klima (mam manualną) nieodzowna celem usunięcia pary z szyb po deszczu-sam wentylator nie wystarczy. Przydatny obieg wewnętrznych - zwłaszcza w mieście za "kopocącymi" autobusami.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsa dużo- z przodu i z tyłu-kombii (szczególnie nad głową mam 185cm wzrostu i pozostaje jeszcze spory prześwit- zarówno z przudu jak i z tyłu), mogło by być za to nieco więcej miejsca z przodu, ale w szerz - moim zdaniem zby wysunięty jest do przpdu panel centralny, przez co kolana muszą sie o niego opierać.
4,0
Wyciszenie
Dobrze, choć mogło by być lepiej, zwłaszcza, że jest to mały krok wstecz w porównaniu z poprzednikiem (patrz ocena silnika). Przy prędkościach w zakresie 80-110km/h na 5 biegu, przy rozgrzanym silniku praktycznie we wnętrzu ciuchutko.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu dobrze, ze wskazaniem na bardzo dobrze, choć zawsze mogło by być jednak lepiej. Miasto od ok.6,3 do 7,5, poza miastem 5-5,5. Na autostradzie w Polsce A2 - przy prędkości 170-180km/h, z licznymi przyśpieszeniami od 120-130km/h (ze względu na wolniejszych uczestników ruchu) do w/w prędkości, z dwoma osobami, bez bagarzu - w okolicach 10-11L na 100km. Tankuję V-Povera bądź vervę, bo jednak - zdecydowanie "czuć" róznicę, zwłaszcza w mocy, przyśpieszeniu i kluturze pracy silnika w stosunku do zwykłego ON, nie mówiąc już o zdecydowanie większym bezpieczeństwie dla całego układu paliwowego-szczególnie wtryskiwaczy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiony na wyprzedaży rocznika 2005 - więc cena nieco korzystniejsza. można dodatkowo negocjować. W porównaniu z innymi (nowymi) samochodami w tej klasie - bezkonkurencyjny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Potwierdzam (wspomniany wcześniej w innym komentarzu) skrzypiący od czasu do czasu pedał sprzęgła. Stukało także w tylnej klapie - po wyregulowaniu w serwisie - ok. Klapa bagażnika czasami nie domyka sie - potrzebna jest powtórka z dodatkiem więszej siły.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak - samochód jeszcze na gwarancji.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Focus I Kombi