Napisz krótko nie spodziewałem się takiej niezawodności po fordzie i jestem naprawde mile zaskoczony.
Może zdziwić co niektórych że drugi raz bym focusa nie kupił, ale jesli byłaby dostępna nadal I generacja to bez zastanawiania TAK.
Mam kilku znajomych osób jezdzacych nowymi focusami i niestety to już nie jest to.
Zaznaczam również że samochód był regularnie i czasowo serwisowany.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dość elastyczny, do predkości 110km/h bardzo ekonomiczny.
Nie mam zastrzeżeń co do głośności i kultury pracy tej jednostki.
Poniżej 1800 obr/min niewiele się dzieje.
Co ciekawe silnik mimo przebiegu ponad 250 tys.km nie bierze nawet grama oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zaestopniowana, biegi wchodzą lekko i bezproblemowo, jak do tej pory żadnych awarii ani problemów.
Przy przebiegu 182 tys.km wymienione zostało sprzegło i koło dwumasowe, sprawa eksploatacyjna uważam.
5,0
Układ jezdny
Auto świetnie się prowadzi, dobrze wybiera nierówności.
Uważam że zawieszenie jest bardzo wytrzymałe i idealne wrecz na nasze dziurawe drogi.
Auto jest użytkowane głownie na drogach drugiej kategorii {wsie i małe miasteczka{
Komfort
4,0
Widoczność
bez zastrzeżeń jest ok
4,0
Ergonomia
Auto obsługuje się intuicyjnie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Samochód ma zwykłą klimatyzację, która zdaje egzamin w tym aucie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jezdze głównie sam i czasami z rodziną. troche mało miejsca na fotelik z tyłu.
Bagażnik ok
4,0
Wyciszenie
Maercedes to nie jest ale nie można narzekać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy umiejętnej i odpowiedniej jeździe samochód jest bardzo ekonomiczny.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobre auto za rozsadne pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uważam, że jak na warunki w jakich ten ssamochód pokonał ponad 250 tys.km to w zasadzie jest bezawaryjny.
Jedyną rzeczą jaka musiałą i musi być zrobiona to automat wycieraczek czasowych, poza tym denerwującą drobną usterką jeżeli tak możan powiedzieć to notorycznie przepalające sieżarówki świateł mijania H7 średnio jedna żarówka na 2-3 tyg. zapewne ciągłą eksploatacja skraca czas świecenia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Wymiana koła dwumasowego i sprzegła przy przebiegu 182 tys.km to w zasadzie sprawa eksploatacyjna {wymiany wymagało tylko koło dwumasowe|
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 TDCi 101KM 74kW
[l/100km]